زینب جمالی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: متقاضیان تحصیل در حوزه های علیمه برای سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ روند ثبت نام خود را از طریق سایت paziresh.whc.ir و یا با مراجعه به مدارس علمیه استان انجام دهند.

وی افزود: ظرفیت پذیرش امسال دانشجویان طلبه خواهر در سطح ۲ (کارشناسی ) ۱۶۰ نفر است که با توجه به شیوع کرونا آزمون های ورودی از داوطلبان گرفته نمی شود و کسب نمره ۱۲ به عنوان حداقل معدل دیپلم و نیز مصاحبه و داشتن برنامه های علمی جایگزین آزمون ورودی شده است.

جمالی یادآور شد: خواهران طلبه در کنار آموزش دروس مختلف فنون مشاوره دینی، خانواده و تبلیغ را فرا می گیرند و بعد از فارغ التحصیل شدن از حوزه این مهارت ها به صورت عملی و کاربردی در سطح خانواده و اجتماع برای آنها کاربردی خواهد بود.

وی با بیان اینکه استان ایلام دارای ۶ مرکز حوزه علیمه خواهران است، اضافه کرد: در این حوزه های علمیه ۵۰۰ طلبه در سه سطح ۲ (کارشناسی)، سه (کارشناسی ارشد) و تخصصی چهار (دکترا ) در حال تحصیل هستند و ۸۰۰ نفر نیز تاکنون موفق به اتمام تحصیل شده اند.

وی گفت: برای سال تحصیلی جدید ۱۰۵ رشته جدید در هر سه سطح راه اندازی شده است که دانش آموختگان پایه های مختلف در این سطوح و رشته ها به ادامه تحصیل می پردازند.

جمالی تاکید کرد: یکی از اهداف عالیه حوزه های علمیه خواهران علاوه بر افزایش سطح علمی و دینی دانشجویان طلبه، در واقع تربیت مادران و زنانی جسور و متعهد است که با بهره گیری از علوم حوزوی در شرایط جامعه امروزی کانون خانواده را از گزند آسیب ها و ناهنجاری ها در امان بدارند و فرزندانی سالم تربیت کنند.

طلبه های خواهر غسل اموات کرونایی را انجام می دهند

معاون آموزشی حوزه های علیمه خواهران نیز گفت: با شیوع بیماری کرونا و در پی سلسه جلساتی که با حوزه علیمه برداران، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری برگزار شد، طلبه های خواهر در کنار براداران اقدام به انجام آداب شرعی غسل و کفن اموات خانم کرده اند.

زینب عزیزپور افزود: باتوجه به دغدغه های مقام معظم رهبری مبنی بر انجام اموارت شرعی و دینی برای اموات مبتلا به کرونا، طلبه های خواهر نیز به این عرصه وارد شدند و تاکنون در چهار مورد غسل اموات کرونایی خانم مشارکت داشته اند.

وی یادآور شد: سه مورد از این ماموریت ها برای تیمم بدل الغسل بوده که در آن زمان غسالخانه مخصوص این اموات هنوز احداث نشده بود و طی روزهای اخیر نیز اولین مورد از غسل شرعی این اموات با رعایت موازین بهداشتی اتوسط خواهران طلبه انجام گرفت.

عزیرپور تاکید کرد: باتوجه به مذاکرات انجام شده با شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی البسه مورد نیاز طلبه های غسال به منظور حفظ و تضمین سلامت آنها تامین شده است و دغدغه ای در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.