کامران سلیمان‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات آغاز برداشت دانه روغنی کلزا در سال زراعی ۹۸ - ۹۹ از اواخر هفته گذشته و در شهرستان‌های مهران و دهلران آغاز شد.

وی افزود: قیمت مصوب دولتی امسال برای خرید دانه روغنی کلزا به ازای هرکیلو گرم از کشاروزان ۴۶ هزار و ۶۰۰ ریال است.

سلیمان‌پور با بیان اینکه سال گذشته ۲۱ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خریداری شد، یادآوری کرد: براساس تخمین شرایط موجود پیش‌بینی ها حکایت از برداشت ۲۶ هزار تن کلزا در سال زراعی جاری در استان دارد.

وی تاکید کرد: هشت مرکز خرید دانه روغنی کلزا در استان ایلام با ظرفیت ۲۶ هزار تن در نظر گرفته شده است و در زمینه خرید و ذخیره کلزا هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

وی یادآور شد: دانه روغنی کلزا باتوجه به اینکه زود فاسد و خراب می‌شود و همچین به علت نبود صنایع تبدیلی و روغن‌کشی در استان بلافاصله بعد از برداشت به استان‌های دارای کارخانه‌های روغن‌کشی ارسال می‌شود.

۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان ایلام به زیر کشت کلزا رفته است.

بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته کشاورزان استان ایلام توانستند سال گذشته جایگاه دوم را از نظر تولید محصول گندم با کیفیت در کشور کسب کنند و همچنین ایلام استان پیشرو در تحقق برنامه ۱۰ ساله وزارت کشور در زمینه توسعه کشت کلزاست و اراضی سطح زیر کشت کلزا در استان ۲۰ درصد نسبت به برنامه ابلاغی بیشتر است.

۷۰ درصد محصول کلزای استان ایلام در شهرستان مرزی دهلران تولید می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.