حیدر نعمتی روز سه شنبه در کارگروه آرد و نان استان ایلام اظهار داشت: متاسفانه در برخی از نانوایی ها شهروندان مساله بیماری کرونا را جدی نگرفته و بدون توجه به رعایت فاصله اجتماعی ازدحام می کنند که این مساله خطر شیوع بیماری کرونا را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: سلامت شهروندان، متصدیان نانوایی ها و خانواده آنان باید در اولویت باشد و پروتکل های بهداشتی ابلاغی در نانوایی ها هم توسط متصدیان نانوایی ها و هم توسط خود مردم بخوبی رعایت شود.

وی اضافه کرد: اکنون بیشتر نانوایی ها موارد بهداشتی را بخوبی رعایت می کنند اما برخی از شهروندان با ایجاد تراکم جمعیت در صف نانوایی، بی توجهی به مسایل بهداشتی و اصرار برای پرداخت پول نقد، موارد بهداشتی پروتکل را نقض می کنند.

نعمتی گفت: باید مردم خطر شیوع بیماری کرونا را جدی بگیرند و این مساله نیازمند اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و رسانه های گروهی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، شرکت غله، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه با نانواهایی که به پروتکل بهداشتی توجه نکرده اند، برخورد شده و قطع سهمیه شده اند.

نعمتی گفت: اکنون خود مردم باید پای کار بیایند و در راستای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان موارد بهداشتی را در نانوایی ها به ویژه از نظر فاصله گذاری اجتماعی رعایت کنند.

وی اظهار داشت: باید فرهنگ سازی لازم در خصوص رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از تراکم در نانوایی ها صورت گیرد و خود مردم برای حفظ سلامت خود و خانواده شان پای کار باشند.

وی بر رعایت پروتکل بهداشتی، خط کشی در نانوایی ها و رعایت فاصله، بازدید مکرر، پرهیز از پرداخت پول نقد، عدم عرضه آرد آزاد در نانوایی ها، اطلاع رسانی رعایت بهداشت در نانوایی و جمع آوری میز جلوی نانوایی ها تاکید کرد.

اکنون 700 نانوایی سهمیه دار و 125 نانوایی آزاد پز در سطح استان دارای مجوز فعالیت هستند که 38 نانوایی به دلیل عدم رعایت مسایل بهداشتی در یک ماه اخیر قطع سهمیه و تعطیل شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.