زهرا همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه با هدف غربالگری هوشمند عموم مردم برای تعیین سطح سه حالت افسردگی، اضطراب و استرس افراد توسط سازمان بهزیستی کشور ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت سلامت روان افراد جامعه و ضرورت کنترل اضطراب در مواقع بحران در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش استرس در جامعه این سامانه راه اندازی شده است.

وی اظهار کرد: این سامانه به همت دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در قالب طرح محب (مشاوره و حمایت های روانی- اجتماعی در بلایای طبیعی و انسان ساخت) طراحی شده است که در قالب آن خدمات بر اساس سطح بندی اضطراب افراد ارایه می شود.

وی آدرس سامانه را به نشانی http://corona.behzisti.ir عنوان کرد و گفت: هر فرد با ورود به این سامانه به سوالات تخصصی پاسخ داده و متناسب با نمره غربالگری توصیه های روانشناختی لازم دریافت خواهد کرد.

وی با ذکر اینکه تمام خدمات این سامانه رایگان است، افزود: افرادیکه بر اساس این سامانه دچار اضطراب بالا باشند با دریافت کد شناسه خدمت جهت دریافت خدمات تخصصی تر به مرکز صدای مشاور (۱۴۸۰) و در صورت نیاز سایر مراکز مشاوره بهزیستی ارجاع می شوند.

وی افزود: این چرخه تا حصول نتیجه ادامه داشته و تمامی فرآیند خدمت به صورت رایگان ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: راه اندازی این سامانه در شرایط بحرانی کنونی می تواند یاری گر مردم برای دریافت اقدامات تخصصی بوده تا به سلامت روان خود بیشتر پرداخته و از ابتلا به بیماری های روانی پیشگیری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.