حیدر نعمتی عصر یکشنبه در نشست بررسی وضعیت صنوف و بازار استان ایلام گفت: تعطیلی بازار و صنوف غیر ضروری به مهار بیماری کرونا و حفظ سلامت جامعه کمک زیادی می کند.

وی اظهار داشت: فقط باید واحدهای عرضه مواد غذایی، خدمات رسان ضروری و نانوایی ها فعال باشند و این بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کروناست، برخی واحدها هم بنا به ضرورت باید فعالیت کنند اما مابقی باید تعطیل باشند.

وی افزود: نباید از واحدهای متخلفی که شمار آنها اندک است و به مصوبات قانونی ستاد توجه نداشته و همچنان باز هستند، چشم پوشی کرد.

نعمتی گفت: در این شرایط تعطیلی صنوف غیر ضروری موجب کاهش حضور مردم در بازار می شود و به حفظ سلامت مردم کمک می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام امروز همچنین در حاشیه بازدید از بازار شهر ایلام گفت: نباید اجازه داد برخی افراد با خودخواهی و بی مبالاتی موجب به خطر افتادن سلامت افراد جامعه باشند.

نعمتی تاکید کرد: در این شرایط تنها با همکاری و پرهیز از تجمعات و رعایت قانون می توانیم بیماری کرونا را شکست دهیم و سلامت افراد جامعه را حفظ کنیم.

وی با قدردانی از صنوفی که قانون را رعایت می کنند و اقدام به تعطیلی واحد خود کرده اند از سایر واحدهای غیرضروری خواست: با تعطیلی خود کمک حال دولت برای مهار بحران کرونا باشند.

نعمتی گفت: واحدهای غیرضروری که باز باشند مطابق قانون ستاد مبارزه با کرونا پلمب می شوند.

جانشین دادستان، رییس صنعت، معدن  و تجارت و نماینده نیروی انتظامی و بازرسان اتاق اصناف در این بازدید حضور داشتند.

حدود ۱۶ واحد صنفی در این بازدید پلمب یا پس از تذکر اقدام به تعطیلی واحد خود کردند.

طی ۲۴ ساعت گذشته شمار افرادی که در ایلام بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند با احتساب سه مورد جدید به ۲۴ نفر رسید.

۱۴ مورد جدید نیز به شمار مبتلایان به کرونا در ایلام افزوده شد و از ۲۶۰ نفر به ۲۷۴ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.