یونس حواسیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به مصوبه ستاد مبارزه با کرونا تمامی واحدهای صنفی غیرضروری به غیر از مواد غذایی و بهداشتی باید تعطیل شوند.

وی اضافه کرد:  اکنون ۱۳ گروه از بازرسان اتاق اصناف، تعزیزات حکومتی و بازرسان صنعت و معدن در سطح شهر در حال بازرسی و برخورد با واحدهای متخلف هستند.

حواسیان گفت: اگر صنوف غیرضروری فعالیت خود را متوقف نکنند، علاوه بر پلمب حتی ممکن است لغو مجوز شوند.

وی اظهار داشت: وقتی واحدهای صنفی غیرضروری باز باشند مردم نیز برای خرید به آنها مراجعه می کنند و سلامت آنها به خطر افتاده و موجب استمرار بیماری کرونا در جامعه می شود.

وی افزود: حدود ۹۰ درصد واحدهای صنفی استان تعطیل شده اند و با واحدهای متخلف باقیمانده به صورت قاطع و جدی از امروز برخورد می شود.

وی تاکید کرد:  باز بودن واحدهای صنفی موجب هدر رفت تلاش مسئولان در راستای مبارزه با کرونا می شود.

وی شمار واحدهای صنفی شهر ایلام را ۱۱ هزار واحد ذکر کرد.

پیش از این تمامی واحدهای صنفی این استان به جز صنوف تامین کننده اقلام ضروری تا اطلاع بعدی و اعلام مجدد ستاد کرونا تعطیل اعلام شد.

به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تمامی واحدهای صنفی به استثناء صنوف میوه فروشان، نانوایان، سوپرمارکت داران، خوار و بارفروشان، قصابان و مرغ فروشان تا اطلاع بعدی تعطیل است.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ۱۴ مورد جدید به شمار مبتلایان به کرونا در ایلام افزوده شد و از ۲۴۶ نفر به ۲۶۰ نفر رسید.

به گفته دکتر محمد کریمیان، طی این مدت فوتی نداشیم و شمار افرادی که در ایلام بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند همان ۲۱ مورد است.

۱۵۰ نفر از افراد مبتلا به کرونا نیز پس از طی دوره درمان از بیمارستان مرخص و دوران نقاهت خود را می گذرانند و  ۶ پزشک و ۹ نفر از کادر درمانی استان نیز به کرونا مبتلا شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.