بالا بودن شمار زیادی از خانواده های ایرانی که در پی این بیماری اکنون داغدار هستند و هر روز بر تعداد آنان به دلیل بی مبالاتی و بی توجهی برخی افراد که عمدا بیماری را جدی نمی گیرند و با ترددهای غیرضروری موجب مرگ افراد بیشتری خواهند شد، ایران اسلامی را داغدار کرده است.

کمبود وسایل بهداشتی اعم از دستکش، ماسک، ژل بهداشتی به وسیله محتکران و نبود لباس محافظتی هر روز جان شمار زیادی از هم وطنان را به خطر می اندازد، زیرا برخی یا با احتکار و گران فروشی و یا با ذخیره آن برای  روز مبادا در بازار موجب کمبود این اقلام بهداشتی مورد نیاز شده اند.

وقتی اکنون این همه ضرر و زبان اقتصادی به کشور در پس این بیماری و تعطیلی بخش های مختلف اقتصادی، تولیدی و صنوف وارد می شود، آیا نباید هر کدام از ما به عنوان یک ایرانی کمی خود را مسوول بدانیم و به مسوولیت اجتماعی خود در قبال جان تک تک افراد توجه کنیم.

آیا می دانید که برای ضد عفونی این ویروس از در و دیوار و خیابان شهر چندین نفر شبانه در تکاپو و تلاش هستند تا آثار به جای مانده از تردد غیرضروری ما جمع و ضدعفونی شود.

آیا از تلاش شبانه روزی رفتگرانی که با تمام وجود برای جمع کردن دستکش ها و ماسک های رها شده در شهر جان خود را به خطر می اندازند، آگاهیم.

آیا می دانیم اکنون بسیاری از مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی برای ضدعفونی شهر و توزیع اقلام بهداشتی چقدر تلاش می کنند، آیا از حسرت دیدار بسیاری از فرزندان پزشک ها و پرستاران مطلع هستیم.

چرا با ترددهای غیرضروری و حضور در خیابان ها بدون کوچکترین توجه به رعایت توصیه های پزشکی اعم از ماسک و دستکش موجب مرگ عزیزان دیگران می شویم.

یکی از شهروندان ایلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دیگر در خانه حوصله مان سر رفته است به همین خاطر به داخل شهر آمده ام تا هوایی تازه کنم.

رضا شیری که بدون دستکش و ماسک بیرون آمده بود، اظهار داشت: ما کرد هستیم، قوی بنیه و نیرومند، کرونا نمی تواند کاری با ما بکند.

وی در جواب این سوال که اگر ویروس را به عزیزانت منتقل کردی و موجب مرگ آنها شدی، چه احساسی خواهی داشت، اضافه کرد: هیچ وقت خودم را نخواهم بخشید، چون آن موقع من یک قاتل ام.

یکی دیگر از شهروندان ایلامی گفت: امروز مهمان داریم و مجبورم برای خرید به بیرون آمده ام.

زهره کرمپور اظهار داشت: اتفاقا کلی به مهمان ها که خانواده خواهرهای شوهرم هستند، گفتم که خطرناک است اما هر بار دلیل آوردند ما بهداشت را رعایت می کنیم و جایی نمی رویم، کرونا ما را نمی کشد، برای همین خجالت کشیدم میزبان آنها نباشیم.

وی ادامه داد: هرچند به شدت نگرانم اما چکار کنم این تعارف ها و نداشتن قدرت نه گفتن و خجالت از عواقب بعدی و درگیری با همسرم مرا مجبور کرده است به زور پذیرای مهمانان باشم.

وی گفت: فقط دعا می کنم که کسی از آنها ناقل بیماری نباشد، چون همه عزیزانم را دوست دارم.

یکی دیگر از شهروندان ایلامی گفت: کرونا کجاست، این فقط یک دروغ بزرگ است، من هیچ اعتقادی به این بیماری ندارم.

مهرداد رضانیا در جواب این سوال که این همه ضرر اقتصادی و تعطیلی، مرگ پرستاران و آمار مرگ و میر وزارت بهداشت برای چیست، اظهار داشت: چه بگویم، اصلا حوصله در خانه ماندن را ندارم.

وی در جواب اینکه اگر ناقل سالم باشی و موجب مرگ عده زیاد از افراد شوی، گفت: امیدوارم که اینطور نباشد چون آن موقع یک قاتل بی رحم و نامردم که با خودخواهی موجب مرگ عزیزانم شده ام.

ماندن در خانه تنها راه قطع زنجیره کرونا

استاندار ایلام از مردم خواست با عدم حضور در خیابانها و اماکن پر تراکم به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: ماندن در خانه تنها راه برای قطع زنجیره کرونا است.

وی تاکید کرد: هرچند ما میهمان نواز هستیم اما در این شرایط میزبان هیچ کس نخواهیم بود و از هیچ مهمانی پذیرایی نمی کنیم..

وی به تعطیلی اماکن اقامتی، زیارتی، بوم گردی و هتل ها و مهمانسرای ادارات اشاره کرد و گفت: مردم با ماندن در خانه های خود بیش از این کادر درمان و ما را به دردسر نیندازند.

استاندار ایلام تاکید کرد: تردد غیر ضروری یعنی انتقال بیماری و مرگ عزیزان، نخواهیم خود را در این قتل سهیم کنیم و با پرهیز از تردد غیر ضروری بر سلامت افراد جامعه و قطع زنجیره کرونا کمک کنیم.

چگونه به خود اجازه می دهیم که با تداوم این ترددها و دید و بازدیدها بر حجم افرادی که اکنون در بیمارستانها با مرگ دست و پنجه نرم می کنند، اضافه کنیم.

چگونه وجدانمان راضی می شود  بی توجه به ترددهای غیر ضروری بیماری ناخوانده را ناخواسته به پدر و مادر پیرمان که از اقشار آسیب پذیر هستند، منتقل کنیم.

مگر همه ما در برابر جان همدیگر مسئول نیستیم، مگر همه نباید به مسئولیت اجتماعی پایبند باشیم.

چرا توصیه های پزشکی را جدی نمی گیریم، شاید خیال کرده ایم که مرگ تنها برای همسایه است.

مگر یادمان رفته که همه عضو یک پیکریم و سالها خنده و شادی و غممان یکی بوده و تنها این همدلی و همکاری ما را از بحرانهای تاریخی نجات داده است.

کاش کمی به خود بیاییم و در این روزهای سال جدید با ماندن در خانه و عدم تردد غیرضروری کسی دیگر از هم وطنان را عزدار نکنیم و با قطع زنجیره کرونا برای همیشه این بیماری را از شهر و کشورمان پاک کنیم.

کاش ما با ماندن در خانه سهمی در قتل دیگران نداشته باشیم و با تشویق دیگر عزیزان یادآور شویم که برای مهار بحران کرونا باید اینار از هم دور باشیم.

با مثبت شدن جواب آزمایش پنج نفر دیگر، تعداد مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۲۳۷ نفر رسید.

شمار افرادی که بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند نیز با سه مورد جدید به ۱۹ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.