حمیدرضا تاجیک روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس دستورالعمل استانداری تهران، فعالیت ایستگاه غربالگری بیماری کرونا از روز ۲۹ اسفندماه سال گذشته در پلیس راه شهرستان قرچک به عنوان ورودی دو شهرستان ورامین و قرچک مستقر گردید و عوامل جمعیت هلال‌احمر با استفاده از دستگاه تب‌سنج لیزری، وضعیت سلامت جسمی سرنشینان خودروهای عبوری را بررسی کردند.
وی افزود: در نخستین روز اجرای این طرح، ۲۰ نفر از پرسنل و داوطلبان جمعیت هلال احمر با استفاده از دستگاه تب‌سنج، وضعیت سلامتی ۳ هزار و ۱۱۴ نفر از سرنشینان یک هزار و ۲۷۹ خودروی عبوری را مورد بررسی قرار دادند که از این تعداد، دو نفر دارای تب بودند که به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.
وی گفت: در دومین روز از اجری طرح غربالگری کرونا نیز ۲۰ نفر از پرسنل و داوطلبان جمعیت هلال احمر، وضعیت سلامتی ۷ هزار نفر از سرنشینان ۳ هزار و ۱۰۰ خوردوی عبوری را ارزیابی کردند که هیچ یک از این افراد از تب برخوردار نبودند.
تاجیک اظهار کرد: پرسنل و داوطلبان جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی در این مکان حضور داشته و سلامتی سرنشینان خودروهای عبوری را بررسی می‌کنند.
وی تصریح کرد: عوامل اورژانس نیز در حاشیه اجرای این طرح حضور داشته و به صورت ۲۴ ساعته خدمات خود را به افراد ارائه می‌دهند.
وی با تقدیر از همکاری مردم با عوامل جمعیت هلال احمر گفت: تمامی افرادی که با  علائم تب از ورودی شهرستان‌های ورامین و قرچک عبور می‌کنند به اورژانس و مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.
بر اساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، تا این لحظه ۲۰ هزار و ۶۱۰ مورد ابتلای قطعی کووید ۱۹ شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۷ هزار و ۶۳۵ نفر بهبود یافته و یک هزار و ۵۵۶ نفر جان خود را از دست دادند.
شهرستان‌های ورامین و قرچک با حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب‌شرق تهران واقع شده‌اند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.