دکتر محمد کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شمار افرادی که بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند نیز با سه مورد جدید به ۱۹ نفر رسید.

وی افزود: پنج پزشک و پنج نفر از کادر درمانی استان ایلام نیز به کرونا مبتلا شده اند.

کریمیان یادآور شد: بیش از ۱۰۰ نفر افراد مبتلا به کرونا پس از طی دوره درمان از بیمارستان مرخص و دوران نقاهت خود را می گذرانند.

وی با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی از مردم خواست که درخانه بمانند و با تردد غیرضروری بیش از این آمار افراد مبتلا به کرونا را افزایش ندهند.

کریمیان اضافه کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایلام از اوایل ورود ویروس کرونا به کشور و استان تاکنون اقدامات متعددی را برای پیشگیری و مقابله با این بیماری انجام داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه ۲ آزمایشگاه برای تست از افراد مشکوک به کرونا تجهیز شده است، گفت: بیش از ۶۲ درصد جمیعت استان در طرح غربالگری وزارت بهداشت شرکت کرده که با همکاری مردم استان این طرح به طور ۱۰۰ درصد اجرایی می شود. ️

وی تصریح کرد: تمامی امکانات و تجهیزات لازم برای پرسنل بیمارستان‌های ایلام برای مقابله به بیماری کرونا نیز فراهم است.

بر اساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۲۲۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.