مجید عسگری روز پنجشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونای شهرستان دهلران افزود: نزدیک به ۲۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان در قالب ۹ هزار و ۵۰۰ خانوار در  طرح غربالگری سلامت به آدرس سامانه salamat.gov.ir  مشارکت کردند.

وی  با اشاره به تاثیرات کرونا بر سلامت جسمی و روحی مردم، اظهار داشت: بایستی از تمام تجهیزات، امکانات، ظرفیت ها و اختیارات برای کاهش شیوع کرونا و نگرانی مردم بهره گرفت و همه در این زمینه مسئول هستند.

فرماندار دهلران بر ضرورت طولانی کردن شیب ابتلا و فرصت دادن به تجهیزات و نیروها برای مقابله بیشتر با کرونا گفت: همه باید بر این مهم تمرکز و همکاری داشته باشند تا تلفات مادی و معنوی به حداقل برسد.

عسگری خواستار اجرای تصمیمات ستاد کرونا در شهرستان توسط همه اعضا با بهره گیری از همه امکانات و ظرفیت ها شد و افزود: فرصت آزمون و خطا نداریم و همه وظیفه داریم در این نبرد به سلامت جامعه کمک کنیم.

وی با اشاره به حداقل رساندن تعطیلی بازار یادآور شد: تعطیلی واحدهای غیرضروری، شیفت بندی برخی اصناف، تشدید بازرسی ها، جلوگیری از چادر زدن در طبیعت و جلوگیری از ورود و خروج و مرخصی های درون شهری و برون شهری به سربازان به شدت دنبال و عملیاتی شوند.

فرماندار دهلران از تشدید کنترل ورود و خروج وسایل نقلیه غیربومی به شهرستان در ایست و بازرسی سپتون خبر داد و گفت: تمام مسیر های منتهی به اماکن تفریحی ازجمله آبگرم، پارک طالقانی و پارک باهنر مسدود است و تنها به ماشین های سوخت رسان، حمل مواد غذایی و بهداشتی اجازه ورود می دهیم  و از همشهریان خواستاریم از مراجعه به اماکن تفریحی شهرستان خودداری کنند.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان دهلران با اشاره به ترددهای عشایر کوچرو در داخل شهرستان افزود: عشایر حق تردد در مسیرهای داخل شهرستان ندارد و باید در محل هایی که هستند بمانند و تا ۱۵ فروردین بطور کامل منطقه را ترک کنند.

فرماندار دهلران گفت: نیاز است نقاهتگاه بیماران کرونایی در شهرستان راه اندازی شود و در این زمینه نیاز است سپاه در خصوص  قرارگاه راهیان نور برای این  منظور همکاری کند.

سرهنگ علی آبدونی فرمانده سپاه دهلران هم با اشاره به مشارکت بسیجیان در طرح گندزدایی و ضد عفونی شهرها، بخش ها و روستاها گفت: بسیجیان در طرح غربالگری سلامت و تماس با مردم برای تکمیل پرسش های این طرح با شبکه بهداشت و درمان شهرستان همکاری می کنند.

فریدون ملک میرزایی رئیس جمعیت هلال احمر دهلران هم گفت: تا کنون در مبادی ورودی و خروجی شهرستان تب سنجی از هفت هزار و ۴۵۰ نفر انجام و بیش از دو هزار و ۵۰۰ دستکش و ۳ هزار ماسک در حاشیه شهرها توزیع شده است.

احمدی رئیس بیمارستان شهدای دهلران هم گفت: ۴۰ تخت در این بیمارستان برای بیماران کرونایی پیش بینی شده است و پذیرش بیمار از هیچ شهرستان دیگری نداریم و از مردم خواستاریم از مراجعات غیرضروری به بیمارستان خودداری کنند.

عباس احمدی رئیس جهاد کشاوری دهلران هم با اشاره به در پیش بودن فصل برداشت گندم در اواخر فروردین گفت: تدابیر لازم برای ورود کمباین داران و نحوه برداشت و پرداخت وجه توسط مردم و اطلاع رسانی در این زمینه در دستور کار است.

مرتضی مهدوی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دهلران هم از همراهی اصناف با ستاد کرونا در شهرستان خبر داد و گفت: ۹۰ درصد واحدهای صنفی در وضعیت فعلی تعطیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.