حسین عارفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ۱۱ محور ورودی های چرداول (پلیس راه شباب و محور سرابله به چهارمله) ورودی ایوان(سه راهی سومار زرنه ) ورودی دهلران (محور دهلران به اندیشمک ) ورودی دره شهر (محورهای تلخاب، وحدت آباد ماژین و پلیس راه دره شهر) ورودی ملکشاهی(دو محور ملکشاهی به ایلام، ملکشاهی به میمه و ملکشاهی به مهران) جهت طرح غربالگری ویروس کرونا استقرار یافتند.

وی افزود: در پست های غربالگری ویروس کرونا ۱۱ تیم عملیاتی با بهره مندی از ۳۰۳ (نفر روز) نیروی عملیاتی متشکل از پرسنل و اعضا و استفاده از ۱۱ خودرو عملیاتی در این طرح توسط جمعیت هلال احمر استان ایلام مشارکت داده شده است.

وی یاداور شد: طرح غربالگری همچنان در مبادی ورودی های استان ادامه دارد و تیم های امدادی و عملیاتی جمعیت هلال احمر در حال خدمت رسانی به هم وطنان هستند.

عارفی گفت: در طرح غربالگری و تب سنجی افراد مشکوک به کرونا جهت سیر مراحل بعدی به مراکز درمانی معرفی می شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام اضافه کرد: این جمعیت با استفاده از ظرفیت جوانان و داوطلبان توانسته با راه اندازی کارگاه های خیاطی در شهرستان های ایلام، مهران، سیروان، دره شهر و دهلران، روزانه بیش از ۲ هزار ماسک تولید کرده و آنها را به صورت رایگان در بین نیازمندان توزیع کند. 

به گفته وی، از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان ایلام تا کنون ۹ هزار و ۴۵۰ لیتر ضدعفونی در سطح معابر و مکان های عمومی توسط نیروهای هلال احمر استان توزیع شده است.

مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان ایلام با ثبت ۱۸ مورد جدید امروز شنبه دوم فرودین ماه به ۱۶۷ نفر رسید.

شمار افرادی که بر اثر کرونا در استان فوت کردند نیز با احتساب یک نفر فوتی امروز به ۱۰ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.