رامین معبودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هزار و ۴۳۲ نفر در برف و کولاک گرفتار، چهار نفر دچار حادثه جاده‌ای و یک زن باردار بود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته عوامل هلال احمر به یک فقره تصادف جاده‌ای امدادرسانی کردند، اظهارداشت: در این حادثه سه دستگاه خودرو در کیلومتر ۴۰ اردبیل – کوثر دچار حادثه شده بودند که چهار نفر حادثه دیده داشت و یک مصدوم توسط عوامل این جمعیت به مرکز درمانی انتقال یافته و ۲ فوتی حادثه توسط عوامل جمعیت رهاسازی و تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

وی افزود: طی شب گذشته عوامل این جمعیت یک مورد انتقال زن باردار در روستای دگرماندرق واقع در کیلومتر ۱۷ محور نمین – آبی‌بیگلو را انجام و تحویل عوامل اورژانس دادند.

معبودی همچنین از امدادرسانی به ۶۵۲ نفر با ۱۱۳ دستگاه خودرو در برف و کولاک جاده اردبیل – کوثر در شب گذشته توسط جمعیت هلال احمر شهرستان اردبیل خبر داد و گفت: ۳۸۸ نفر از هموطنان در این مسیر در چهار محل (۲ محل بودالالو، ۱ محل کرگان و ۱ محل آراللو) اسکان داده شده و ۱۰۰ قوطی کنسروجات و ۱۱۶ تخته پتو در بین آنها توزیع شد.

وی با بیان اینکه در تمامی جاده‌های استان برف و کولاک وجود دارد، ادامه داد: نجاتگران هلال احمر استان در این مسیرها به ۵۴۴ دستگاه خودرو گرفتار شده امدادرسانی کردند.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل، نجاتگران هلال احمر به این خودروها در بستن زنجیرچرخ، رهاسازی و هدایت به مسیر کمک کرده و ۷۵۱ نفر را هم اسکان داده و در ۹۹۰ قرص نان، ۳۰۵ قوطی کنسروجات،  ۲۰۳ بسته بیسکویت، ۱۸۷ تخته پتو، ۸۳ بطری آب معدنی، ۲۰ کیلو خرما توزیع کردند.

معبودی با اشاره به نیروها و امکانات بکار گرفته شده برای امداد رسانی به این افراد گفت: جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بکارگیری ۳۱ تیم عملیاتی، ۱۳۱ نفر نیرو در ۱۲ پایگاه ثابت، چهار پایگاه موقت، یک پایگاه کوهستان و ۱۴ گروه سیار با ۲۲ دستگاه آمبولانس، ۱۱ دستگاه خودرو ست نجات و هفت دستگاه خودرو کمکدار پشتیبانی به خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

وی اظهارداشت: عوامل جمعیت هلال احمر استان با آمادگی کامل و با شماره ۱۱۲ ندای امداد به صورت ۲۴ ساعته در خدمت هموطنان می‌باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.