رضا محمدی روز دوشنبه در نشست اعضای شورای اسلامی و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: با توجه حجم بالای حوادث رانندگی واقع شده در جاده اردبیل – سرچم و با توجه به نزدیکی شهر هشجین مرکز بخش خورش‌رستم خلخال به این مسیر و واقع شدن بخش مهمی از جاده در حوزه استحفاظی خلخال علاوه بر واگذاری امدادرسانی این محدوده به جمعیت هلال احمر ، بهتر است در هشجین پایگاه امداد جاده‌ای جمعیت هلال احمر راه‌اندازی شود.

وی با درخواست از مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان برای تامین ست کامل امداد و نجات برای خانه هلال شهر هشجین اظهارداشت: جوانان و داوطلبان دوره دیده هشجین در مواقع بروز سوانح می توانند این امکانات را برای امدادرسانی به خودروهای حادثه‌دیده در مسیر سرچم -اردبیل استفاده کنند. 
نایب رئیس شورای اسلامی استان اردبیل همچنین بیان‌کرد: راه‌اندازی این پایگاه سرعت ارائه خدمات را افزایش داده و زمینه انتقال سریع مصدومان و حادثه‌دیدگان را به مراکز درمانی و بیمارستانی به وجود می‌آورد.
محمدی با تقدیر از مسوول و اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان کوثر مستقر در محدوده قزل‌اوزن واقع در جاده اردبیل به سرچم بر انتقال این محدوده در حوزه استحفاظی خلخال از شهرستان کوثر به این شهرستان تاکید کرد و افزود با این کار خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان در مسیر این جاده پرترافیک افزایش خواهد یافت. 

وی بیان‌کرد: استان اردبیل بویژه شهرستان‌های خلخال و کوثر روی گسل زلزله قرار دارند و همه ساله حوادث غیرمترقبه از زلزله و سیل گرفته تا سایر پدیده‌های جوی و اغلب آب و هوایی در این مناطق رخ می دهد که این امر ضرورت تقویت تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر را در این مناطق افزیش می‌دهد.
او همچنین با اشاره به فعالیت خانه‌های هلال در شهر هشجین مرکز بخش خورش‌رستم و کلور مرکز بخش شاهرود خلخال گفت: این خانه‌ها باید به امکانات اولیه مجهز شوند تا تیم‌های ۳۳ نفره و داوطلب بتوانند در وقوع حوادث مختلف به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: امدادگران در ماه گذشته به ۱۴۸ حادثه‌دیده در حوادث مختلف امدادرسانی کردند.

رامین معبودی با بیان اینکه خدمات ارائه شده به مسافران در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر گردنه الماس خلخال بی‌نظیر است، افزود: بزرگترین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای کشور در این گردنه احداث می‌شود.

او اظهارداشت: با تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در حال ساخت جمعیت هلال احمر استان خدمات ارائه شده به سرنشینان خودروهای عبوری از مسیرهای خلخال - اسالم و خلخال - پونل افزایش یافته و ظرفیت اسکان در راه‌ماندگان در زمان وجود شرایط سخت جوی و یا توقف اجباری رانندگان افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.