خداداد ابراهیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای مدتی نامعلوم یک مهمان ناخوانده داریم که همه ابعاد زندگی ما را تحت شعاع داده و همه انتخاب‌های ما را به بعد موکول کرده است، روند عادی مراودات اجتماعی را مختل و سلامت هموطنان را در معرض تهدید قرار داده است.

وی با بیان اینکه این بیماری تعدادی از هموطنان را به کام مرگ فرستاده و هزاران نفر را روانه بیمارستان‌ها کرده است، افزود: ما به عنوان یک ایرانی مسوول و دوستدار وطن و هموطنان باید نگران سلامت جامعه باشیم و آستین همت بالا بزنیم و کاری کنیم، باید از خود بپرسیم که در این مقطع حساس تاریخی، کدام گوشه کار را بگیریم، رسالت ما چیست و چگونه در مبارزه با کووید ۱۹ اثرگذار باشیم.

ابراهیمی یادآور شد: به نظر می‌رسد در شرایط کنونی پاسخ همه مساله‌ها، قرنطینه خانگی‌ است، چرا که این ویروس قابلیت انتشار گسترده‌ای از طریق تماس افراد و حضور در اماکن پر تردد دارد.

این روزنامه‌نگار اظهار داشت: با وجود انتشار این ویروس در هوا به خیابان آمدن مانند همدست شدن با کرونا و شلیک ویروس به سایر شهروندان است پس در خانه‌ها را به روی مرگ ببندیم تا هم از خود و هم از دیگران محافظت کنیم.

وی تاکید کرد: اولین گام مسوولیت ما، درخانه ماندن است چرا که همیشه خانه امن‌ترین جای جهان بوده و هست و خاضعانه از شهروندان تقاضا می‌کنم که در برابر این بلا صبور باشند.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا در این استان ایلام سه رقمی شد و به ۱۰۱ نفر افزایش یافت.

به گفته دکتر محمد کریمیان، برای چهارمین روز متوالی فوتی نداشتیم و همچنین خوشبختانه تا کنون ۵۰ نفر بهبود یافته اند، و هم اکنون ۴۵ نفر بستری و قرنطینه و ۶ نفر نیز تا کنون فوت کرده اند.

آمار پزشکان مبتلا به کرونا نیز به چهار نفر افزایش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.