جواد سجادی روز دوشنبه در نشست کمیته کارشناسی مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: با این وجود اطلاع رسانی های و آگاهی های لازم در خصوص مبارزه با ویروس کرونا به روش های مختلف به آنها داده شده است تا این روند همچنان ادامه یابد.

وی بر ضدعفونی مکرر میادین میوه و تره بار تاکید کرد و افزود: چون روزانه کامیونهای بار میوه با رانندگان از استانهای مختلف کشور به ویژه استانهای شمالی وارد استان می شوند باید نهایت دقت در گندزدایی و ضدعفونی محوطه میدان بار و میوه ها انجام شود.

سجادی گفت: باید از رانندگان خواسته شود حتما ماسک بزنند و بهداشت فردی را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: برای مقابله و قطع زنجیره ویروس کرونا بابد همه گروه ها پای کار بیایند زیرا دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی نمی تواند در مقابله با این ویروس اقدام کند.

وی از همه افرادی که مواد ضدعفونی برای گندزدایی محیط استفاده می کنند خواست که بر اساس دستورالعمل اقدام کنند تا مانع مسمومیت و مشکل نشود.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا در این استان ایلام سه رقمی شد و به ۱۰۱ نفر افزایش یافت.

به گفته دکتر محمد کریمیان، برای چهارمین روز متوالی فوتی نداشتیم و همچنین خوشبختانه تا کنون ۵۰ نفر بهبود یافته اند، و هم اکنون ۴۵ نفر بستری و قرنطینه و ۶ نفر نیز تا کنون فوت کرده اند.

آمار پزشکان مبتلا به کرونا نیز به چهار نفر افزایش یافت.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، استان ایلام ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر جمعیت دارد که در ۲۵ شهر و بیش از ۶۰۰ روستا سکونت دارند.

۶۸ درصد جمعیت استان ایلام معادل ۳۹۵ هزار و ۲۶۳ نفر در مناطق شهری و ۳۲ درصد از جمعیت این استان معدل ۱۸۴ هزار و ۴۴۴ نفر نیز در مناطق روستایی ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.