قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنه در نشست فوق العاده ستاد استانی مبارزه با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شد، اظهار داشت: مردم با مراجعه به سامانه  salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده گام بلندی در ارتقای سلامت استان و شکست ویروس کرونا بردارند.

ثبت نام ۱۶هزار ایلامی در سامانه غربالگری کرونا

وی در ادامه از استقبال ۱۶ هزار نفری ایلامی از طرح غربالگری کرونا خبر داد و گفت: از این میزان تنها ۱۰ نفر مشکوک به کرونا بوده که بستری و تحت مداو قرار گرفتند.

وی افزود: مردم با ثبت نام در این سامانه، ستاد استانی مبارزه با کرونا را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا یاری خواهند کرد.

استاندار ایلام بر اجرای طرح قرنطینه خانگی در استان تاکید کرد و اظهار داشت:  استان آمادگی خدمات دهی مطلوب بهداشتی و درمانی به افراد مشکوک به کرونا در قرنطینه خانگی را دارد.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: اجرای این طرح در استان می تواند راه ما را در کنترل و درمان سریعتر بیماری کرونا کوتاه تر کند.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا در استان از مردم، کنشگران فضای مجازی و رسانه های استان به خاطر استقبال گسترده از پویش های مردمی درخانه بمانیم، چادر نزنیم، نه به چهارشنبه سوری و نه به پنجشنبه آخر سال قدردانی کرد.

وی افزود: امروز شاهد عزم جدی مردم استان برای در خانه ماندن و شکستن زنجیره انتقال بیماری کرونا هستیم که این یک خبر خوشحال کننده است که باید با شدت بیشتر ادامه یابد.

سلیمانی دشتکی، ضمن قدردانی از مجموعه عوامل و دست اندرکار در ستاد استانی کرونا به ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان، تاکید کرد: خوشبختانه امروز وفاق و همدلی کم نظیری در سطح استان برای پیشگیری و غلبه بر بیماری کرونا شکل گرفته است.

۴۵۰ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی آماده شد

وی از آماده شدن ۴۵۰ تخت بیمارستانی در استان خبر داد و گفت: با آماده شدن دو بیمارستان صحرایی آمادگی و ظرفیت استان برای روبه رو شدن با هر شرایط احتمالی بالا رفته است.

وی از تلاش گسترده در جهت بالا رفتن ظرفیت استان برای تولید ماسک، پد الکلی و لباس بیمارستانی خبر داد و اضافه کرد: البته تهیه اقلام پزشکی باید به تایید دانشگاه علوم پزشکی استان برسد و دوستان در این حوزه نظارت و اهتمام جدی داشته باشند.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، با مرگ ۲ بیمار دیگر و احتساب چهار مورد روزهای گذشته تعداد بیماران فوتی مبتلا به بیماری کرونا در این استان به ۶ مورد افزایش یافت.

تا روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا به ۶۲ نفر افزایش یافته است.

روز گذشته تعداد بیماران مبتلا به کرونا در ایلام ۵۶ نفر بود که در ۲۴ ساعت گذشته ۶ مبتلای دیگر به این آمار اضافه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.