علیرضا آشناگر شامگاه چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: آیین‌های باستانی پایان سال در ایران در صورت اجرای صحیح سبب ایجاد نشاط و شادی در جامعه می‌شود اما در شرایط به وجود آمده این آیین‌ها امسال نباید برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید برگزاری این آیین‌ها را به زمان‌های مناسب‌تری پس از عبور از بیماری کرونا واگذار کنند، بیان کرد: شهروندان باید از تجمع در اماکن عمومی به شدت پرهیز کنند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

آشناگر بیان داشت: شکست ویروس کرونا تنها با همکاری مردم محقق می‌شود و ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی مهم ترین راهکار در مقابله با این بیماری است.
وی ادامه داد: مردم دید و بازدید را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کنار بگذارند و از حضور در اماکن شلوغ اجتناب کنند.

اختصاص چهار بیمارستان برای بیماران کرونایی

آشناگر از اختصاص چهار بیمارستان تحت پوشش ۲ دانشگاه علوم پزشکی این استان (سمنان و شاهرود) به درمان مبتلایان به ویروس کرونا خبر دارد.

وی افزود: بیمارستان‌های کوثر شهر سمنان، معتمدی گرمسار، ولایت دامغان و امام حسین (ع) شاهرود مبتلایان و افراد مشکوک به ویروس کرونا را پذیرش می‌کنند.

وی همچنین به تولید مواد و ضروریات بهداشتی و پزشکی در چهار کارخانه در استان سمنان اشاره و بیان کرد: مواد مورد نیاز بهداشتی و پزشکی مانند مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش در حال حاضر در چهار کارخانه استان سمنان تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز استان بخشی از نیاز دیگر استان‌های کشور را نیز برطرف می‌کنند.

شهروندان تامین کننده ۸۰ درصد نیاز مبارزه به کرونا هستند

استاندار سمنان به تلاش شبانه‌روزی همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها اشاره و بیان کرد: دستگاه‌های مختلف به ویژه در بخش بهداشت و درمان با تلاش‌های مخلصانه و شبانه‌روزی خود درصدد ریشه‌کنی ویروس کرونا و بازگشت سلامت جامعه هستند اما این امر تنها ۲۰ درصد نیاز مبارزه است.

وی گفت: ۸۰ درصد نیاز برای مبارزه با این بیماری توسط شهروندان با رعایت نکات بهداشتی و درمانی تامین می‌شود.

آشناگر از مردم خواست تا با ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی، دستگاه‌های اجرایی را برای مبارزه با ویروس کرونا پشتیبانی و همراهی کنند.

نقاهتگاه‌های بهبودیافتگان کرونا در سمنان فعال خواهد شد

آشناگر گفت: نقاهتگاه‌های بهبود یافتگان کرونا در نقاط مختلف استان سمنان از شنبه هفته آینده فعال خواهد شد و تا تکمیل دوره درمانی در اختیار آنها خواهد بود.

وی افزود: اماکن مختلفی در استان بعنوان نقاهتگاه بهبودیافتگان مبتلا به ویروس کرونا در حال آماده سازی است.

استاندار سمنان ابراز داشت: واحدهای نقاهتگاهی استان به منظور اطمینان از بهبود حال مبتلایان کرونا آماده سازی شده است و پذیرش این افراد تا تکمیل پروسه درمان ادامه خواهد داشت.

از ظهر دیروز ۹۵۸ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و  کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۹ هزار نفر رسیده است، این تعداد در استان سمنان با ۶۳ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۸۴ نفر افزایش داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.