به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان ایلام، سرهنگ رضا همتی زاده روز سه شنبه اظهار داشت: این تعداد آزمایش کرونا در ایستگاه های ایست و بازرسی پنجگانه استان با استفاده از تجهیزات پزشکی و با همکاری دستگاه های مرتبط با موضوع بیماری کرونا صورت گرفت.

وی افزود: ایستگاه های ایست و بازرسی مستقر در ورودی های سپتون _ دهلران ‌، چهارمله _ قلاجه ، ورودی پاسگاه پلیس راه دره شهر ، پاسگاه ایلام -کرمانشاه و پاسگاه آبدانان از سرنشینان خودروها آزمایش تب سنجی می گیرند.

رییس پلیس راه ایلام یادآور شد: در این طرح مشترک پزشکی، بهداشتی علاوه بر نیروهای پلیس راه دستگاه های خدمات رسان شامل هلال احمر، راهداری و دانشگاه علوم پزشکی همکاری دارند.

همتی زاده اضافه کرد: با توجه به تاکید استاندار ایلام در جهت پیشگیری از وقوع ابتلا به بیماری کرونا، برنامه های سفرهای استانی لغو و استان ایلام امکان پذیرش مسافران نوروزی را ندارد و مردم داخل و خارج استان سفرهای خود را به بعد از فروکش کردن بیماری کرونا موکول کنند.

وی با بیان اینکه در تست های گرفته شده مورد مشکوکی از ابتلا به کرونا در بین سرنشینان خودروها مشاهده نشده است، گفت: اگر در مبادی های ورودی استان مورد تست مثبت مشاهده شود فرد مذبور ۱۴ روز قرنطینه خواهد شد.

سرهنگ‌ همتی زاده گفت: پلیس راه استان از مسافرین تقاضا دارد همکاری لازم را داشته باشند و از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

استاندار ایلام از مسافران نوروزی سایر استان ها خواست با توجه به شیوع اپیدمی کرونا در کشور از سفر به استان ایلام در ایام نوروز خودداری کنند و مردم ایلام نیز تعطیلات نوروزی را به مناطق دیگر سفر نکنند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این ویروس در ایران ۲۳۷ و استان ایلام نیز تاکنون سه قربانی گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.