سرهنگ حسین پورمحمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع این بیماری ویروسی و بر اساس تصمیم ستاد راهیان نور کشور از امروز تمام اردوهای راهیان نور لغو شدند.

وی افزود: استان ایلام به عنوان یکی از مقاصد اصلی کاروان های راهیان نور کشور است که به علت شرایط پیش آمده امان پذیرش کاروان های راهیان نور از نقاط مختلف کشور را ندارد و همچنین در داخل استان نیز تمام سفرهای اعزام به یادمان های داخل استان و یادمان های جنوب کشور در خوزستان را لغو کرده است.

مسوول اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام با بیان اینکه برنامه ریزی های لغو سفر کاروان های راهیان نور تا ۲۰ اسفندماه است، یاداور شد: تا زمان گذر این موج هیچ گونه اردوهای راهیان نور در استان ایلام صورت نمی گیرد و در حال حاضر سفر اردویی دانش آموزان برای سال جاری به طور کامل کنسل شده است.

پورمحمدی اضافه کرد: کاروان های راهیان نور دانشجویی نیز به طور موقت تا پایان گذر این موج انجام نمی شود و در مورد سفر راهیان نور محلات هم در صورت فراهم بودن شرایط به صورت محدود به یادمان های داخل استان اعزام می شوند.

وی گفت: تا قبل از شیوع بیماری کرونا استان ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون پذیرای ۲۴۵ هزار نفر از زائران راهیان نور از سراسر کشور بود که تا قبل از شیوع بیماری کرونا پیش بینی ها برای پذیرش زائران کشور با توجه به موجی که در پی شهادت سردار سلیمانی ایجاد شد و گرایش بیشتر مردم به زیارت یادمان های جنگی ۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته و به میزان ۲۶۰ هزار نفر بود.

مسوول  اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام افزود:  در حوزه اعزام کاروان های داخل استان نیز تاکنون ۲۰ هزار نفر به یادمان های داخل و خارج استان اعزام شده بودند که پیش بینی ها تا قبل شیوع این بیماری تا سقف ۲۷ هزار نفر بود که اکنون با لغو اعزام ها آن پیش بینی های مد نظر کسب نمی شود.

 یادمان های چهارگانه شرهانی دهلران، نقطه ایثار مهران، قرارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) و منطقه عمومی بانروشان ایلام از مهم ترین مناطق و یادمان های دفاع مقدس استان ایلام هستند که این اماکن در ایام مختلف سال میزبان تعداد زیادی از کاروان های راهیان نور اقشار مختلف مردم کشور است.

میمک، زمین فوتبال چوار، کوشک ایوان، یادمان شهید چاغروند، سارات سومار از دیگر مناطق عملیاتی استان ایلام است که با ایجاد زیرساخت های مناسب در طول سال می تواند پذیرای کاروان های راهیان نور باشند.

ایلام به عنوان یکی از استان هایی که به صورت مستقیم در جنگ تحمیلی درگیر بود، در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۳۲ آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.