عباس سلیمی نمین روز دوشنبه در نشست هم اندیشی گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد ایلام اظهار داشت: در زمان پهلوی ملت ایران نه حضور سیاسی داشت نه اقتصادی و ابرقدرت ها نیز نمی خواستند ملت ایران فرصتی برای عرضه داشته باشد و همین منجر به شکل گیری انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: پیوند بین سلطه و استبداد و همکاری تنگاتنگ آنها فرصتی برای اثبات توانمندی ملت ایران ایجاد نمی کرد چرا که در غیر اینصورت باعث رشد ایران می شد.

سلیمی نمین یادآور شد: اما با ملی شدن صنعت نفت اتحاد خاصی بین ملت ایران بوجود آمد و بزرگترین و پیچیده ترین صنعت که به گفته بسیاری از استعمارگران ایران قادر به مدیریت آن نیست به بهترین شکل اداره شد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: در این میان ملت ایران به سرعت خود را اثبات کرد و با وجود همه فشارها نتوانستند در اراده ملت تاثیر بگذارند و کودتای دیگری برای آنان بنام انقلاب اسلامی رخ داد.

سلیمی نمین افزود: قبل از انقلاب هیچ زیرساختی در ایران وجود نداشت و حتی زمانیکه قیمت نفت بالا رفت و استخراج آن به بالاترین حد خود رسید این موضوع چالشی برای چاه های نفتی و باعث آسیب جدی به آنها شد و این ثروت عظیم در هیچ زمینه ای سرمایه گذاری نشد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت کشور از هیچ موهبتی برخوردار نبود، اظهار داشت: اینکه به گفته برخی، ایران بدون هیچگونه زیرساختی در آستانه شکوفایی اقتصادی بود حرف سستی است که برای تطهیر آمریکا ها و انگلیسی ها بکار می رود.

وی افزود: انقلاب ملت ایران بر اساس واقعیت هایی بود که پیش روی ملت ایران وجود داشت و در مدت کوتاهی ملت توانست در برابر زیاده خواهی ها رشد کند و توانمند شود.

سلیمی نمین تاکید کرد: اگر ایران توسط یک رهبر بعنوان شاخص قدرت در مسیر انقلاب گری قرار نمی گرفت چنین انقلابی شکل نمی گرفت.

مدیردفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتخابات گفت: ملت ایران با اثبات قدرت خود و با وجود فشارها و برخوردهای ناروا توانایی رشد دوباره دارد و بسوی آینده ای تمدن ساز پیش می رود و همین سبب ایجاد ترس در دشمنان شده است.

وی تاکید کرد: امروز سرنوشت ملت ایران مطرح است اگر سستی کنیم فرصتی را در اختیار بیگانگان برای ضربه زدن به نظام و ملت ایران قرار دادیم.

سلیمی نمین با بیان اینکه امیدواریم با درایت خود این فرصت ر ا برای دشمنان ایجاد نکنیم، گفت: برخی خودخواهی ها، خودبزرگ بینی ها و کج فکری ها موجب می شود به اتحاد ملت خدشه وارد شود در حالیکه می توان با اختلاف عقیده و سلیقه های متفاوت سرنوشت خود را تعیین کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.