راهپیمایی ۲۲ بهمن، بزرگداشت چهلمین روز از شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی مهندس و همراهانشان، پایان نتیجه تایید صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی و شروع فعالیت تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از مهمترین رویدادهای خبری هفته گذشته است.

گرامیداشت شهدای عشایر استان ایلام و برگزاری آیین سنتی چمر، یادواره شهدای زمین فوتبال چوار، برودت شدید هوا، بروز گرد و غبار، افتتاح خانه های مددجویی اهدایی مقام معظم رهبری، رونمایی از تمثال شهید سلیمانی ساخته مددجویان بهزیستی، مشارکت بنیاد قلم چی در ساخت مدرسه، درخشش هنرمندان تئاتر ایلام در جشنواره تئاتر فجر از دیگر رویدادهای استان ایلام بود.

همچنین در این هفته جانشین و معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفان، رییس حوزه های علمیه خواهران کشور و سرپرست وزارت جهادکشاورزی به استان ایلام سفر کردند.

معاون استاندار ایلام: فعالیت تبلیغاتی نامزدها رصد می شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با بیان اینکه نامزدهای انتخابات مجلس از امروز به مدت یک هفته مجاز به تبلیغات و تشریح برنامه های خود هستند، گفت: فعالیت تبلیغاتی نامزدها در فضای مجازی و واقعی رصد می شود.

محمد نوذری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برپایی ستاد انتخاباتی در اماکن شلوغ و پرتردد که موجب اخلال در نظم عمومی می شود،‌ تعرض، تخریب و توهین به کاندیدای رقیب و دیگر ستادهای انتخاباتی، راه اندازی کاروان ها و کارناوال های تبلیغاتی در خیابان ها و معابر عمومی از جمله تخلف های تبلیغاتی نامزدها و ستادهای آنهاست.

آرای مردم ایلام در ۵۵۴ شعبه اخذ می شود

رییس دفتر هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام گفت: ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران فرآیند اخذ رای از واجدان شرایط را انجام می دهند.

یوسف امیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد شعب اخذ رای ۳۴۷ شعبه متعلق به حوزه انتخابیه شمال استان شامل ۲۳۸ شعبه ثابت و ۱۰۹ شعبه سیار است.
وی با بیان اینکه افزون بر ۲ هزار نفر ناظر روند نظارت بر انتخابات استان را بر عهده دارند، افزود: در حوزه انتخابیه دهلران هم ۲۰۷ شعبه شامل ۱۴۳ شعبه ثابت و ۶۴ شعبه سیار برای جمع آوری آرای مردم دایر می شود.

جانشین بسیج مستضعفان: هزار پایگاه نظامی آمریکا اقتدار جوامع اسلامی را هدف گرفته است

جانشین سازمان بسیج مستضعفان گفت: آمریکا یک هزار و ۲۳۴ پایگاه نظامی در نقاط مختلف جهان دارد که هر کدام از این پایگاه های نظامی فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت طلبی جوامع آزاده و کشورهای مسلمان به ویژه جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته است ولی استقامت جامعه اسلامی و در راس آنها ایران، آمریکا را از رسیدن به مقاصد شوم خود ناکام گذاشته است.

سردار محمدحسین سپهر روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت چهلمین روز ترور و شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی مهندس و همراهانشان و یادواره گرامیداشت شهدای عشایر استان ایلام اظهار  داشت: دشمن با ایجاد جبهه های تکفیری، داعش، عبری، عربی و غربی در منطقه و ساماندهی آنها به مقابله همه جانبه با جهان اسلام و ایران برخاسته اند تا از هر طریقی محور مقاومت را در هم شکنند.

کوی و برزن ایلام تجلی گاه حماسه حضور

کوی و برزن ایلام امروز در یکی از سردترین روزهای سال با آغاز راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، پذیرای خیل عظیم مردمی است که مشتاقانه و خودجوش خود را به جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رساندند.
امروز در بیست و دومین روز از بهمن ماه که درجه هوا زیر صفر را نشان می دهد، حتی سرمای آزار دهنده هوا هم مانع از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشد.

مسیر راهپیمایی مملو از مردمی است که با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، تصاویر مقام معظم رهبری و امام راحل و دیگر تصاویر شعار نوشته خود را به جایگاه سخنرانی می رسانند.

راهپیمایی امروز یک فرق اساسی و مهم با سال های گذشته دارد و آن حضور پررنگ سردار سلیمانی در این آیین است،سردار سلیمانی در قالب عکس، دست نوشته و شعار امروز همراه و همپای راهپیمایان ایلامی در جشن پیروزی انقلاب حضور دارد.

بمباران زمین فوتبال چوار هیچ‌گاه از حافظه تاریخ پاک‌ نمی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: بمباران زمین فوتبال چوار در سال ۶۵ توسط رژیم بعث عراق حادثه ای تلخ و بی مانند است که هیچ‌گاه از حافظه تاریخ پاک‌ نخواهد شد.

محمد نوذری روز چهارشنبه در آیین یادواره گرامیداشت شهدای زمین فوتبال چوار و بزرگداشت سردار شهید حاجقاسم سلیمانی اظهار داشت: این حادثه تلخ در طول تاریخ حتی در تمامی جنگ ها مانند نداشته است، این رخداد اتفاق نادری است که در هیچ جای جهان مشابهی ندارد و شهدای آن مظلومانه در یک مسابقه ورزشی به خاک و خون کشیده شدند. 

وی با اشاره به اینکه این حادثه حامل ارزش های ناب انقلابی جوانان این مرز بوم است، افزود: این حادثه که منجر به شهادت و زخمی شدن بهترین جوانان و نوجوانان فوتبالیست تیم منتخب استان ایلام شد بعنوان یکی از جنایت های تاریخی صدام و رژیم بعث در تاریخ ثبت شده است.

۶۳۱ واحد مسکونی، هدیه رهبری به مددجویان ایلامی

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: تا پایان امسال تعداد ۶۳۱  خانوار مددجوی این نهاد از طریق طرح مشترک کمیته امداد و سپاه پاسداران صاحب خانه می شوند.

ضیاء رضایی روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح چهار واحد مسکونی مددجویان روستایی کمیته امداد شهرستان ایوان افزود: این طرح هدیه مقام معظم رهبری به نیازمندان و مددجویان این استان است که از سال ۹۵ در دو فاز آغاز شده است.

جایگاه نخست ایلام از نظر امنیت سرمایه‌گذاری در کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: این استان بر اساس آخرین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از نظر امنیت سرمایه‌گذاری در جایگاه اول کشور قرار دارد و نسبت به سال گذشته ۲۹ پله ارتقا یافته است.

حیدر نعمتی روز شنبه در نشست با گروهی از سرمایه‌گذاران اظهار داشت: ظرفیت‌های بالقوه استان از نظر سرمایه‌گذاری بسیار قابل توجه است و هر سرمایه‌گذار در هر بخشی که بخواهد سرمایه‌گذاری انجام دهد با استقبال مسوؤلان استان مواجه خواهد شد.

امام جمعه ایلام: مردم ایران تسلیم زیاده خواهی آمریکا نمی شوند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: حضور حماسی مردم در راهپیمایی امروز بیانگر این پیام مهم بود که هیچگاه تسلیم زیاده خواهی های آمریکا نخواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم ایران اسلامی با وجود تحمل سختی ها اما همچنان با قدرت و صلابت ۴۰ سال پیش پای آرمان های انقلاب ایستاده اند.

وی با اشاره به انتخابات دوم اسفند ماه، افزود: بدون شک دشمنان قسم خورده انقلاب در انتخابات مجلس شورای اسلامی بار دیگر شاهد حماسه حضور  باشکوه و گسترده مردم ایران اسلامی در پای صندوق های رای خواهند بود و خواب شومشان برآشفته تر از گذشته خواهد شد.

پیش بینی برداشت ۱۴ میلیون تن گندم در کشور

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری افزون بر ۱۴ میلیون تن گندم از کشاورزان سراسر کشور خریداری شود.

اسماعیل اسفندیار پور روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مزارع گندم شهرستان دهلران به خبرنگار ایرنا گفت: طرح افزایش ضریب خوداتکایی گندم در حال اجراست و امسال برای کاشت ۶ میلیون هکتار شامل ۲ میلیون هکتار گندم آبی و چهار میلیون هکتار گندم دیم برنامه ریزی شده است.

ارزش سالانه گندم کشور ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: ارزش محصول تولیدی گندم در کشور سالانه بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است.

عباس کشاورز روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مزارع کشاورزی دهلران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال سطح زیرکشت گندم در کشور ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار است که شاهد افزایش ۶ درصدی سطح زیر کشت این محصول در کشور هستیم.

اشتغال به تحصیل ۸۲ هزار طلبه خواهر در حوزه های علمیه کشور

مدیرحوزه های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: ۸۲ هزار طلبه خواهر در سراسر کشور در حال تحصیل هستند که ۲۰ هزار نفر آنها در مدرسه جامعه الزهرا (س) درس می خوانند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور عصر شنبه در جمع خبرنگاران استان ایلام اظهار داشت: همچنین تاکنون ۱۱۰ هزار نفر نفر نیز فارغ التحصیل شده اند که ۳۵ هزار نفر آنها تحصیل کرده مدرسه جامعه الزهرا (س) هستند.

تمثال سپهبد شهید سلیمانی در ایلام رونمایی شد

همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و در آستانه چهلمین روز شهادت مظلومانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تمثال مبارک این شهید گرانقدر در مرکز شمیم کوثر شهر ایلام رونمایی شد.

مدیرکل بهزیستی ایلام در این آیین گفت: این اثر هنری بی نظیر از نوع کاشی شکسته کار گروهی جمعی از توانخواهان این مرکز است که در مدت ۳۹ روز خلق شده است.

دولت تدبیر و امید ۱۷ هزار فرصت شغلی در ایلام ایجاد کرده است
 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: دولت تدبیر و امید در طول ۶ سال گذشته تاکنون حدود ۱۷ هزار فرصت شغلی در بخش های مختلف اقتصادی، تولیدی، صنعتی، کشاورزی، خدماتی و ... استان فراهم کرده است.

رحمت الله قیصوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح گوشه هایی از خدمات دولت تدبیر و امید در استان ایلام اظهار داشت: طی مدت یاد شده بیش از ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش تولید و اشتغال استان انجام و ۲۵۸ پروانه بهره برداری صنعتی و تولیدی با اشتغالزایی ۲ هزار و ۶۵۴ نفر صادر شده است.

۱۶ هزار نفر از جمعیت ایلام جویای کار هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: از مجموع جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان ایلام، ۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر بیکار بوده و جویای کار هستند.

شکر اله شیرخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت هیچ دخل و تصرفی در نرخ بیکاری و تورم ندارد و این اعداد و ارقام از سوی مرکز آمار ایران منتشر می شود.
وی نرخ بیکاری در پاییز سال جاری استان را ۸.۱ درصد اعلام کرد و افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار استان ایلام از نظر نرخ بیکاری در سال ۹۱ با ۱۷.۲ درصد در رتبه سی ام کشوری بود اکنون به رتبه چهارم کشور رسیده است.

معاون استاندار: ۲۰ هزار و ۴۶۸ رای اولی ایلامی آماده مشارکت در انتخابات هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با بیان اینکه رای اولی‌ها به انتخابات شور و نشاط خاصی می‌بخشند، گفت: ۲۰ هزار و ۴۶۸ رای اولی در این استان آماده مشارکت در انتخابات هستند.

محمد نوذری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد افراد واجد شرایط رای در استان( رای اولی) ۱۰ هزار و ۵۷۹ نفر مرد و ۹ هزار و ۸۸۹ نفر نیز زن هستند.

وی افزود: مشارکت رای اولی‌ها در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تمرین مسوولیت‌پذیری و اجتماعی‌شدن را به نسل جوان می‌آموزد.

امام جمعه ایلام: شرایط فعلی کشور نیاز به حضور حداکثری مردم در انتخابات دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمنان از مدت‌ها قبل برای کاهش حضور مردم در انتخابات به دنبال دلسرد کردن هستند، گفت: حضور گسترده مردم با هر نوع فکر و سلیقه در انتخابات پیش‌رو موجب عزت، اقتدار کشور و ملت است.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال، اظهار داشت: ملت ایران اسلامی همان گونه که در این راهپیمایی لبیک به ندای رهبری گفتند، در انتخابات مجلس یازدهم نیز پای صندوق‌های رای آمده و با انتخاب افراد لایق و اصلح مجلس انقلابی تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از صحنه‌هایی که نقش اساسی در پیشرفت نظام، حفظ و پایداری انقلاب دارد و مردم باید حضور پرشوری در آن داشته باشند انتخابات است، افزود: انتخابات مظهر اراده مردم در تعیین سرنوشت آینده کشور و موجب تقویت انقلاب‌ اسلامی است.

سرما و یخبندان به اراضی کشاورزی ایلام آسیب زد

رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: سرمای شدید هوا به مزارع و کشتزارهای برخی نقاط استان آسیب وارد کرده است.

سید محمدتراب میری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرما و یخ زدگی به مزارع کلزا، گندم و چغندر شهرستان های دهلران و مهران آسیب وارد کرده است.

وی افزود: سرمای هوا هرچند اراضی کشاورزی مناطق مختلف استان را در برگرفته اما میزان خسارت های شهرستان دهلران بیش از سایر نقاط برآورد شده است.

غلظت گرد و غبار در ایلام هشت برابر حد مجاز است

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: هوای استان به علت ورود توده گرد و غبار در وضعیت ناسالم و هشدار قرار دارد و میزان ذرات معلق هم اکنون هشت برابر حد مجاز است.

علی طاهر سارایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این توده که از ساعت چهار بامداد امروز وارد استان شده هوای نقاط مختلف را تحت تاثیر خود قرار داد و الان بیشترین آلودگی مربوط به شهر ایلام با هشت برابر حد مجاز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.