سردار محمدحسین سپهر روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت چهلمین روز ترور و شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی مهندس و همراهانشان و یادواره گرامیداشت شهدای عشایر استان ایلام اظهار  داشت: دشمن با ایجاد جبهه های تکفیری، داعش، عبری، عربی و غربی در منطقه و ساماندهی آنها به مقابله همه جانبه با جهان اسلام و ایران برخاسته اند تا از هر طریقی محور مقاومت را در هم شکنند.

وی افزود: ۸۲ کشور در قالب این جبهه ها صف کشیده اند و جنگ مذاهب را بین کشورهای اسلامی به راه انداخته اند در حالی که به فضل خداوند و هوشیاری مردم مقاوم و استکبار ستیز منطقه این هجمه های نظامی نیز به جایی نرسید و شکست خورد.

سپهر یادآور شد: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان همچنین فتنه های متعدد و بیش از پنج مورد کودتای نظامی را بر علیه کشور ایران طراحی کردند که همه این توطئه ها یکی پس از دیگری خنثی شد و مقاومت و اقتدار ایران دشمن را به ستوه آورده است.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی به کرات با مقاومت در برابر تحریم، تهدید، فشار و هجمه های دشمنان اقتدار و عزت خود را نشان داده و با حمله به عین الاسد به عنوان پایتخت آمریکا در منطقه ابهت پوشالی این کشور را در برابر جهانیان در هم شکست و خود را به عنوان یک ابرقدرت فرامنطقه‌ای به دنیا اثبات کرد.

وی تاکید کرد: بعد از حمله به عین الاسد ایران آمادگی پاسخگویی به هرگونه زیاده خواهی و پاسخ دهی آمریکا را داشت و در آن واحد ۲۳ پایگاه آمریکا در منطقه را برای حمله همزمان و شدیدتر از عین الاسد زیر نظر داشت و همین سطح بالای آمادگی نظامی و موشکی ایران، آمریکا را از مقابله به مثل بر حذر داشت.

سپهر گفت: اسرائیل نیز دیکر آن رژیم مقتدر و شکست ناپذیر نیست بلکه ایران اسلامی و جبهه مقاومت هیمنه این رژیم را در هم شکستند و اکنون پایه های امنیت این رژیم به شدت ناامن و لرزان شده است.

وی اظهار داشت: رییس جمهوری تروریست آمریکا با ترور و به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده محور مقاومت و اسوه جهاد و مبارزه علیه استکبار سعی کرد ایران و گروه های مبارز منطقه را مجبور به تسلیم و سازش کند که با تشییع باشکوه و بی نظیر میلیونی مردم ایران و عراق از پیکر شهید سلیمانی و ابو مهدی مهندس و همراهانشان مواجه شد و مقهور عظمت مردم عزادار شد.

وی افزود: مردم ایران اسلامی به آمریکا و ایادی همپیمانش نشان داده اند که همواره در همه برهه های حساس از نظامشان که برایش خون داده اند حمایت می کنند و با تحریم و تهدید هم میدان را خالی نمی کنند و در تشیع پیکر مطهر سردار سلیماتی و دیکر شهیدای ترور و راهپیمایی ۲۲ بهمن اخیر وفاداری خود به نظام را نشان دادند و در دوم اسفندماه نیز با مشارکت حداکثری در انتخابات بار دیگر عظمت و شکوه ایران اسلامی را به جهانیان اثبات خواهند کرد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام هم گفت: با وجود آنکه چهل روز از شهادت و ترور و شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی مهندس و همراهانشان می گذرد اما همینه و نام این شهدای سرافراز همچنان پررنگ تر از همیشه در همه جا مشهود و عیان است.

سردار جمال شاکرمی افزود: حاج قاسم سلیمانی فرد نیست بلکه یک مکتب برگرفته از نهضت عاشورا است که بعد از شهادت سردار سلیمانی در دیگر افراد جامعه متبلور شده است.

وی اظهار داشت: آنچه که اهمیت دارد تداوم مسیر تعالی بخش حاج قاسم سلیمانی و تمام شهدای راه حق است که تداوم آن لرزه بر اندام استکبار وارد می سازد و آنها را در رسیدن به مقاصد شوم خود ناکام و ناکار می کنند.

به گزارش ایرنا، در این آیین معاون سیاسی استاندار واسط عراق، جمعی از عشایر ایلامی الاصل ساکن واسط، عشایر استان های خوزستان و لرستان، مسوولان ارشد استان و عشایر مختلف استان ایلام حضور داشتند.

در این آیین مراسم سنتی چمر در سوگ سردار سلیمانی و ابو مهدی مهندس و همراهانشان برگزار شد.

چمر آیینی سنتی است که مردم عشایر استان به سبک و شیوه های خاصی در عزا و مرگ افراد تاثیرگذار و شاخص ایل و عشیره خود یا چهره های ملی برگزار می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.