محمد نوذری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برپایی ستاد انتخاباتی در اماکن شلوغ و پرتردد که موجب اخلال در نظم عمومی می شود،‌ تعرض، تخریب و توهین به کاندیدای رقیب و دیگر ستادهای انتخاباتی، راه اندازی کاروان ها و کارناوال های تبلیغاتی در خیابان ها و معابر عمومی از جمله تخلف های تبلیغاتی نامزدها و ستادهای آنهاست.

وی یادآور شد: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی باید در طول مدت تبلیغات مواردی مهمی که به آنها گوشزد شده را رعایت کنند که در صورت مشاهده با آن نامزد به عنوان متخلف انتخاباتی برخورد می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: هر نامزد انتخابات باید یک رییس ستاد به فرمانداری های حوزه انتخابیه خود معرفی کند تا رابط بین نامزد و فرمانداری باشد و همچنین باید یک شماره حساب به منظور بررسی دخل و خرج و هزینه های تبلیغاتی خود ارائه دهد.

نوذری تاکید کرد: هر نامزد باید در هر شهرستان و بخش حوزه انتخابیه خود و نواحی تابعه یک ستاد انتخاباتی دایر کند و همچنین فعالیت های تبلیغاتی نامزدها در مدت این یک هفته هم در فضای مجازی و هم فضای واقعی به طور دائم پایش و نظارت می شود و هرگونه عدول از چارچوب های مشخص شده تخلف انتخاباتی محسوب می شود.

وی یادآور شد: تبلیغات نامزدهای انتخابات از بامداد امروز تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای گیری مجاز است.

در استان ایلام از بین ۱۳۹ نفر داوطلب، ۶۱ نفر نامزد شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند که از این تعداد داوطلب ۴۱ نفر در حوزه انتخابیه ایلام و ۲۰ نفر در حوزه انتخابیه دهلران با هم به رقابت می پردازند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار می شود.

حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه دهلران هم شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

استان ایلام دارای سه نماینده در مجلس شورای اسلامی است که در حال حاضر سلام امینی، جلال میرزایی و شادمهر کاظم زاده عهده‌دار این مسوؤلیت هستند.

شعار امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی‌طرفی و انسجام ملی است.

شروع به کار رسمی فرایندهای اجرایی انتخابات از تاریخ دهم آذرماه با ابلاغ دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور به فرمانداران مراکز حوزه انتخاباتی آغاز شد و تا ۱۶ آذر فرآیند ثبت نام از داوطلبان ادامه داشت و اسامی نهایی داوطلبان احراز صلاحیت شده بعد از چند مرحله بررسی دیروز رسما اعلام شد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان‌ دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.