خیراله گراوند شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبگار ایرنا اظهار داشت: این افراد از صبح امروز برای ثبت‌نام به فرمانداری‌ ایلام به عنوان حوزه انتخابیه ایلام، سیروان، مهران، ایوان و چرداول مراجعه کردند.

وی افزود: رده سنی این افراد از ۳۶ تا ۶۱ سال است و همگی دارای مدرک دانشگاهی هستند.

گراوند یادآور شد: سه نفر از داوطلبان دارای ۳۶ تا ۴۰ سال، یک نفر ۵۵ سال و یک نفر نیز دارای ۶۱ سال است.

وی اضافه کرد: سه نفر از داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۲ نفر نیز دارای مدرک کارشناسی هستند.

فرماندار ایلام اضافه کرد: یک داوطلب زن نیز برای ثبت نام به فرمانداری ایلام مراجعه کرده اما بدلیل ناقص بودن مدارک موفق به ثبت نام نشد.

ثبت نام چهار داوطلب انتخابات مجلس در حوزه دهلران

همچنین به گفته فرماندار دهلران چهار داوطلب انتخابات مجلس نیز در حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره امروز ثبت نام کردند.

مجید عسگری افزود: همزمان با شروع نام نویسی از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح امروز یکشنبه تا کنون چهار نفر با ارائه مدارک مراحل ثبت نام خود را تکمیل کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ۲ نفر از این افراد در مرکز حوزه انتخابیه و دو نفر دیگر در وزارت کشور مراحل ثبت نام خود را تکمیل کرده اند، افزود: در این حوزه انتخابیه داوطلبان می توانند در مدت قانونی ثبت نام یعنی از دهم آذرماه جاری تا شانزدهم آذرماه با مراجعه به فرمانداری دهلران بعنوان مرکز حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره و یا وزارت کشور با در دست داشتن مدارک مورد نیاز مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

وی تاکید کرد: همه ساز و کارها برای ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه فراهم است.

عسگری افزود: ثبت نام از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر ادامه دارد و حوزه انتخابیه آمادگی دارد تا از داوطلبان ثبت نام کند.

استان ایلام دارای سه کرسی از صندلی‌های مجلس شورای اسلامی است که در حال حاضر سلام امینی، جلال میرزایی و شادمهر کاظم زاده عهده دار این سه کرسی هستند.

بررسی انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۰ دوره قبل نشان می‌دهد تنها ۲ بار سرنوشت انتخابات در دور اول مشخص شده و هشت بار معادل ۸۰ درصد به دور دوم کشیده شده است.

تعداد شعب اخذ رای در انتخابات مجلس در این استان ۵۵۰ شعبه است که از این تعداد  ۳۶۸ شعبه ثابت و ۱۸۲ شعبه سیار است که این تعداد در انتخابات دور قبل مجلس شورای اسلامی در استان ۵۳۱ شعبه بود. 

شعار امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی‌طرفی و انسجام ملی است.

شروع به کار رسمی فرایندهای اجرایی انتخابات از تاریخ دهم آذرماه با ابلاغ دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور به فرمانداران مراکز حوزه انتخاباتی آغاز شده است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان‌ دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.