رامین طباطبایی روز شنبه در مجمع انتخابات هیات بسکتبال استان ایلام اظهار داشت: ارکان بسکتبال شامل روسای هیات ها، باشگاه ها، مربیان و داوران باید همسو با برنامه های هیات پیش روند تا بتوانند سهم خود را از بسکتبال کشور به دست آورند.

وی افزود: با تعامل، انسجام مناسب و هم افزایی، این هیات مدیریت و با توجه به وجود استعدادهای های بسیار و با آسیب شناسی مناسب بهترین راهکار ارائه شود.

طباطبایی یادآور شد: هدف گذاری راحت است اما اینکه چه مسیری برای رسیدن به هدف انتخاب شود مهم است چرا که مسیر مورد انتخاب باید واقع گرایانه با توجه به وضعیت جغرافیایی، نیروی انسانی، ارتباط با دستگاه ها و منابع موجود مسیری که به هدف نزدیکتر است انتخاب شود.

وی با بیان اینکه بسکتبال ایلام طی این مدت رشد زیادی نداشته است، گفت: آنچه مهم است حضور فعال تیم های پایه و جذب و ترغیب مردم به سمت بسکتبال است که این فرصت را باید خودتان ایجاد کنید.

رییس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: تا این ورزش دیده نشود خانواده ها به آن رغبت پیدا نمی کنند و برای شناخته شدن بسکتبال در کشور باید مسابقات بیشتر شود، حامیان مالی به سمت این رشته ورزشی سوق پیدا کنند و رسانه ملی نیز باید به پخش مسابقات بسکتبال توجه بیشتری داشته باشد.

طباطبایی تصریح کرد: وضعیت فیزیکی غرب کشور به رونق بسکتبال کمک می کند اما نیروی انسانی ماهر و متخصص در این رشته وجود ندارد هر چند این مشکلات تنها مختص هیات ها نیست بلکه فدراسیون نیز با آن گریبانگیر است.

وی افزود: پس از اعلام مدیر کل ورزش و جوانان ایلام مبنی بر واگذاری خانه بسکتبال به هیات، باید از آن نگهداری و از طریق آن درآمدزایی شود، همچنین در کنار آن باید آموزش صورت گیرد و با توجه به نیاز بیشتر به مربیان و داوران فدراسیون برای آموزش از هیچ کمکی دریغ نمی کند.

وی با تاکید بر استعدادیابی و آموزش از پایه گفت: مدرسه محوری به تنهایی در بحث قهرمانی به بسکتبال کمک نمی کند بلکه باید باشگاه های استان تقویت شوند، تا بسکتبال استانی نشود کسی سراغ این ورزش نخواهد آمد.

طباطبایی اضافه کرد: سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال از جمله ورزش هایی هستند که محبویت بسیاری بین مردم دارند و علاقه مندان را به سالن ها می کشانند.

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: همگانی کردن بسکتبال سه نفره جزو استراتژی های این فدراسیون است چرا که هم هزینه کمی دارد هم اعزام تیم راحت است و در مدت ۲ روز نیز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تعداد خانم ها برای مسابقات سه نفره بیشتر از آقایان است، افزود: اجرای این طرح مورد تاکید فدراسیون برای توسعه در سطح شهرهای کشور است و انتظار داریم مسوولان در ترویج آن کمک کنند.
طباطبایی بیان کرد: این طرح در رشد و اعتلای ورزش بسکتبال و نیز همگانی شدن این ورزش کمک شایانی می کند.

به گفته وی بسکتبال سه نفره هم اکنون در سطح جهان از جایگاه خوبی برخوردار است و فدراسیون نیز این طرح را جزو اولویت برنامه های خود آورده است.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این مجمع گفت: باید بستر حضور جوانان در مناصب مدیریتی فراهم شود و از تجربیات و سلایق مختلف نیز استفاده کرد.
مظفر علی شائی اظهار داشت: استان ایلام استعداد و زمینه های رشد بسیاری دارد و با توجه به اینکه حاشیه غرب بخاطر فیزیک بدنی مستعد رشد بسکتبال است می توان از این ظرفیت بهره برد.

وی تصریح کرد: بستر ۵۰ درصدی رشد بسکتبال در نوار غربی وجود دارد و روسای هیات ها باید ۵۰ درصد دیگر را خود ایجاد کنند و نگران امکانات نباشند.

علی شائی در خصوص واگذاری خانه بسکتبال ایلام نیز گفت: بر اساس ماده پنج (ماده ۸۸ سابق) باید تمام اماکن ورزشی به مزایده گذاشته و به هیات ها واگذار شوند بر همین اساس خانه بسکتبال به این هیات واگذار می شود اما در کنار آن نیز یک خوابگاه ایجاد شده که بتوان از طریق آن درآمدزایی کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان ایلام یادآور شد: انتظار داریم برنامه های رییس جدید هیات منتج به خروجی های خوبی شود و توجه به سنین پایه که قبلا نیز وحود داشته باید ادامه یابد.

وی با تاکید بر برگزاری لیگ در استان گفت: ظرفیت میزبانی مسابقات را داریم و با وجود نبود خوابگاه ظرفیت ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر در زمستان و ۱۸۰ نفر در تابستان وجود دارد.

علی شائی افزود: برای توسعه بسکتبال ایلام باید برای مربیان کارگاه های دانش افزایی و مسابقات منطقه ای برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه این ورزش در ایلام گفت: در استان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که با شناسائی‌ استعدادها می‌توان گامی مهم در توسعه این ورزش برداشت.   

مجمع انتخاباتی رئیس هیات بسکتبال استان ایلام با حضور رئیس فدراسیون بسکتبال، مدیرکل ورزش و جوانان استان و روسای هیات‌ها برگزار شد.

در این مجمع سه نفر برای ریاست این هیات نامزد شدند اما ۲ نفر از آنها انصراف داد و مصطفی حیدریان با کسب ۱۶ رای از ۱۶ رای ماخوذه بمدت چهارسال رییس این هیات شد.

پیش از این ولی طولابی رییس و حسن پورسیابیدی سرپرست این هیات بودند.

استان ایلام دارای ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته در ۲ بخش خانم ها و آقایان در رشته‌ بسکتبال مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.