خیرالله گراوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اسامی از سوی فرمانداری های حوزه های انتخابیه که مرجع اصلی و اولیه انتشار تعداد داوطلبان تایید یا عدم تایید صلاحیت شده هستند در هیچ جایی منتشر نشده است.

وی افزود: تا این لحظه هیچ فهرستی از داوطلبان تایید شده از سوی وزارت کشور که مسوولیت بررسی صلاحیت کاندیداها را بر عهده دارد به استان و فرمانداری حوزه های انتخابیه اعلام نشده است.

گراوند یادآور شد: پروسه اعلام نهایی اسامی داوطلبان در این مرحله امکان دارد تا ساعت ۲۴ امشب به طول بینجامد و تا زمانی که وزارت کشور اسامی را در اختیار فرمانداری ها قرار ندهد مردم به اسامی منتشره در فضای مجازی استناد نکنند.

وی گفت: این اسامی فقط گمانه زنی های تبلیغاتی کانال های خبری برای افزایش مخاطب و تبلیغ انتخاباتی برای هواداران داوطلبان است و به همه داوطلبان تایید یا عدم تایید صلاحیت شده تلفنی اطلاع داده می شود تا افراد تایید صلاحیت نشده روند شکایت خود را پیگیری کنند.

فرماندار ایلام تاکید کرد: رسیدگی به شکایت داوطلبان توسط شورای نگهبان و اعلام آن به وزارت کشور از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ادامه دارد که در نهایت ۲۲ بهمن ماه اعلام قطعی اسامی نامزدها به حوزه‌های انتخابیه توسط وزارت کشور انجام می‌شود.

از مجموع ۱۲۵ داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان، ۳۸ داوطلب در ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران تایید صلاحیت شدند.

همچنین صلاحیت ۵۶ نفر از داوطلبان تایید نشد و ۳۱ نفر نیز عدم احراز صلاحیت شدند.

استان ایلام دارای سه کرسی از صندلی‌های مجلس شورای اسلامی است که در حال حاضر سلام امینی، جلال میرزایی و شادمهر کاظم زاده عهده دار این سه کرسی هستند.

شهرستان‌های ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، ملکشاهی و مهران در حوزه انتخابیه شمال و شهرستان‌های بدره، دره شهر، دهلران و آبدانان نیز در حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام قرار دارند.

اسامی نهایی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۲ بهمن ماه اعلام و انتخابات نیز جمعه دوم اسفندماه برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.