حیدر بهاروند روز سه شنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات فوتبال استان ایلام اظهار داشت: هیچ ورزشی مانند فوتبال صدها هزار نفر را دور هم جمع نمی کند و می توان گفت همه رشته های ورزشی نیز به فوتبال علاقه دارند.

وی با بیان اینکه فوتبال مربوط به همه ورزش ها است، افزود: این ورزش درون خانواده ها وجود دارد و به نحوی یکی از ورزش های پرمخاطب جهان است و از پشتوانه های بسیاری برخوردار است.

سرپرست فدراسیون فوتبال یادآور شد: ایلام دارای استعدادهای بسیاری است اما باشگاه ها توان مالی و پشتوانه ای برای حمایت ندارند از سویی باید مسئولان دست به دست بهم دهند و با حمایت خود بتوانند نشاط و روحیه را در استان ایجاد کنند.

بهاروند تاکید کرد: استان هایی که لیگ منظم دارند، دارای پشتوانه های مالی یا صنعتی هستند اما استان های کم برخوردار با توجه به مضیقه های مالی نمی توانند لیگ داشته باشند چرا که هزینه های باشگاه داری بسیار بالاست.

وی به تلاش هیات ها برای نگهداری تیم اشاره کرد و گفت: تیم داری وظیفه هیات نیست بلکه اجرای مسابقات و نظارت بر مدارس فوتبال را بر عهده دارند اما در این استان ها برای حمایت در کنار تیم ها قرار می گیرند.

سرپرست فدراسیون فوتبال توان مالی را مشکل اصلی هیات‌های ورزشی در استان‌های محروم دانست و گفت: باید با کمک اعتبارات استانی در این راستا به کمک تیم ها رفت

بهاروند یادآور شد: استان های کم برخوردار حتی با تامین ۲۰ میلیارد ریال نیز می توانند با استان های دیگر رقابت کنند و در حد و توان آنها ظاهر شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تیم لیگ برتری پالایش گاز ایلام اشاره کرد و افزود: این تیم با درخشش در لیگ برتر نشان داده استعدادهای مناسبی استان ایلام در زمینه ورزش فوتبال وجود دارد.

سرپرست فدراسیون فوتبال تاکید کرد: اقدامات مناسبی در این استان از لحاظ فنی و زیرساخت‌ها متناسب با ظرفیت ورزش فوتبال صورت گرفته است و چنانچه نتایجی در رقابت ها کسب نکنند بدلایل مالی است.

بهاروند با اشاره به ظرفیت نفت و گاز در ایلام، تاکید کرد: می توان از ظرفیت این شرکت‌ها به عنوان حامی مناسب برای تیم‌های ورزشی، به ویژه فوتبال استفاده کرد.

وی در ادامه با گرامیداشت شهدای زمین فوتبال شهر چوار در سال ۶۵ اظهار کرد: امنیت امروز کشورمان مدیون خون پاک شهدا است و داشتن یک تیم به نام شهدا برازنده این استان است.

واگذاری یک تیم دسته دومی از مطالبات این استان است

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این مجمع گفت: این استان توان خرید یک امتیاز تیم دسته دومی ندارد و از فدراسیون تقاضا داریم این امتیاز را به ایلام واگذار کند.

مظفر علی شائی افزود: با توجه به کم برخورداری ایلام و نبود امکانات مالی توان نگه داشتن تیم ها را نداریم و در صورت واگذاری این امتیاز از سوی فدراسیون شاهد توسعه فوتبال استان خواهیم بود.

وی یادآور شد: فوتبال در همه دنیا یک پدیده اجتماعی و بعنوان محور انسجام معرفی می شود و در برخی از کشورها با فهم عمیقی که از فوتبال وجود دارد در این زمینه سرمایه گذاری شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: فوتبال ورزشی است که به سایر رشته ها قوت می دهد و این ورزش باید در استان زنده شود و با آموزش پایه بعنوان محور ترقی از آن استفاده کرد.

استان ایلام دارای هشت هزار فوتبالیست و ۲۲ مدرسه فوتبال در رده های سنی مختلف در بخش خانم ها و آقایان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.