عباس شمس اللهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شرکت گاز استان در شهرستان ایوان با استقرار ۲ اداره گاز ناحیه ایوان و بخش زرنه در حال خدمت رسانی به شهروندان است، اظهار داشت: شهرستان ایوان دارای ۲ شهر، ۵۰ روستا و ۱۷۷ صنایع گازدار است.

وی افزود: ۳۷۵ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه در این شهرستان اجرا شده که با اجرای این میزان خطوط و انشعابات، شهرستان ایوان تحت پوشش ۱۰۰ درصدی گاز قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام یادآور شد: نصب بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ انشعاب علمک و بالغ بر ۱۵ هزار و ۶۰۰ مشترک با میانگین مصرف سالیانه ۵۰ میلیون متر مکعب، این شهرستان را در ردیف شهرستان‌های سبز قرار داده است.

شمس اللهی با اشاره به وضعیت گازرسانی استان یادآور شد: در حال حاضر از ۲۶ شهر استان ایلام، ۲۴ شهر از نعمت گاز برخوردار هستند که  معادل ۹۹ درصد جامعه شهری استان است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲ شهر پهله و میمه به دلیل تاخیر در صدور مجوزهای لازم و همچنین تغییر در طرح کارشناسی ، دوری از خطوط انتقال گاز و شرایط توپوگرافی خشن منطقه فعلا گازدار نشده اند، اما عملیات گازرسانی به این مناطق از مسیر شهر ارکواز به طول ۸۵ کیلومتر با فعالیت هفت پیمانکار و پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد در دست اجراست.

وی در خصوص وضعیت گازرسانی مناطق روستایی استان نیز گفت: هم اکنون ۹۰ درصد خانوارهای این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار و مابقی نیز بتدریج از آن بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۵۷ روستای دیگر در دست اقدام است، یادآور شد: سرانه جمعیتی روستایی بهره مند استان از نعمت گاز طبیعی هم اکنون ۹۰ درصد بوده که این میزان تا پایان سال جاری به بیش از ۹۴ درصد خواهد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.