عباس شمس اللهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با برودت هوا و ورود جبهه هوای سرد و افزایش مصرف گاز و براساس بخشنامه صرفه جویی مصرف بهینه و ایمن از سوی معان اول رئیس جمهور، تشکیل جلسات مرتبط در استانداری و ابلاغ به کلیه ادارات و نهادهای دولتی در جهت رعایت حداکثرصرفه جویی، شرکت گاز ایلام اقدام به تشکیل گشت های پایش مصرف گاز در ادارات و ارگانهای دولتی نموده است.

وی با تاکید بر ضرورت صرفه جویی مشترکان خانگی و اداری در مصرف گاز، اظهار داشت: این شرکت در انجام رسالت سازمانی و مسوولیت اجتماعی خود، با مشارکت نیروهای بسیجی حوزه گاز، دمای رفاه ادارات استان را رصد کرده و از نزدیک مورد پایش قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه این گشت به صورت مستمر در ساعات کاری ایام هفته و نیز در تعطیلات پایان هفته مصرف گاز و رعایت دمای رفاه در ادارات و ساختمان‌های دولتی را پایش می‌کند، یادآور شد:: در صورت عدم رعایت صرفه جویی در مصرف یا عدم رعایت دمای رفاه، در مرحله اول اخطار کتبی به این ادارات ابلاغ می‌شود.

شمس اللهی با بیان اینکه در مرحله بعد و در صورت عدم رعایت مصرف، لیست اداراتی که در مصرف گاز صرفه‌جویی نکنند به استانداری اعلام و در مراحل بعدی برابر قوانین و مقررات مربوطه رفتار خواهد شد.

وی از مدیران ادارات خواست وسایل گرمایشی سازمان‌ها یک ساعت قبل از اتمام ساعت کاری و نیز در تعطیلات آخر هفته خاموش باشند.

شمس اللهی در خصوص پایداری جریان گاز در این فصل از سال تاکید کرد: با بسترسازی و تقویت زیرساخت های خطوط انتقال و شبکه های گازرسانی، روند تداوم خدمت رسانی به مردم استان از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و امیدواریم امسال و با اجرای تمهیدات لازم هیچگونه قطعی گازی نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: با افزایش برودت هوا و افزایش مصارف گاز طبیعی در چند ماه مانده به پایان سال جاری صرفه جویی در مصرف این حامل انرژی بسیار مهم بوده و مشترکان گرامی با رعایت الگوی مصرف بهینه و رعایت دمای رفاه ( ۱۸ الی ۲۱ درجه سانتیگراد) شرکت گاز استان ایلام را در ارائه خدمات مستمر یاری دهند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام تاکید کرد: امسال ۲ هزار و ۸۰۷ کیلومتر شبکه گازرسانی در نقاط مختلف استان مورد نشت‎یابی قرار گرفته و نسبت به رفع آنها اقدام شده است.

شمس اللهی از پایش و نشت یابی ۹۵ هزار انشعاب گاز در سال جاری و رفع نواقص و نشتی های موجود خبر داد و گفت: واحد بازرسی فنی شرکت گاز استان ایلام از ابتدای سال تاکنون ۷۸ هزار متر بازرسی لوله، ۴۲ مورد بازرسی تست خطوط و شبکه و سه مورد بازرسی تست پوشش را انجام داده است. 

وی اضافه کرد: علاوه بر اقدامات یاد شده، بازرسی از همه ایستگاه های تقلیل فشارگاز استان و نیز کنترل کیفی تمامی اقلام پروژه ای با هدف ارزیابی کیفیت و نیز بررسی رعایت استانداردهای لازم در اجرای پروژه ها انجام شده است.

هم اکنون ۳۸۷ روستا و ۲۳ شهر استان ایلام از نعمت گاز برخوردار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.