به گزارش کانال اطلاع رسانی پلیس استان ایلام، سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: با توجه به بارش‌ برف چند روز گذشته در محورهای شمالی و همچنین بارش باران در محورهای جنوبی استان ایلام، یخبندان، لغزندگی جاده ها در محورهای سردسیری و گردنه ها و وجود مه غلیظ در محورهای گرمسیری باعث کندی تردد خودروهای عبوری شده است.
وی افزود: با توجه به شرایط جوی در فصل زمستان در بعضی از روزها و غالباً در ساعت های ابتدایی روز، رانندگان شاهد وجود مه در هوا هستند که بدین جهت نیز شرایط رانندگی در این وضعیت جوی متفاوت و خطرناکتر است.

 همتی زاده از رانندگان خواست در شرایط جوی برفی و بارانی با سرعت مجاز رانندگی کرده و از گرفتن سبقت اجتناب کنند و همچنین برای تردد در محورهای دارای کاهش دید حتما فاصله جانبی با خودروی جلو را رعایت کرده و مه شکن خودرو  را روشن کنند.

وی گفت: رانندگانی که قصد سفر به نقاط سخت گذر و سردسیر دارند تجهیزات ایمنی به ویژه زنجیر چرخ، لباس و پوشاک گرم همراه داشته باشند و با سرعت مطمئنه حرکت و از عجله و شتاب خودداری کنند.

وی یادآور شد: رانندگان نکات ایمنی را در خصوص محورهای مواصلاتی که دارای مه گرفتگی هستند را رعایت کنند و تا حد امکان از رانندگی در شرایط مه آلود خودداری و در صورت داشتن الزام، در چنین شرایطی، با حداقل سرعت رانندگی کنند.

وی تاکید کرد: در هوای مه آلود ازچراغ مه شکن استفاده کنند و در صورت مجهز نبودن وسیله نقلیه به این چراغ، با روشن کردن چراغ های بزرگ وسیله نقلیه و با استفاده از نور پایین و با احتیاط کامل رانندگی کنند و هنگام رانندگی در شرایط مه آلود به چراغ عقب وسیله نقلیه جلویی، اعتماد کامل نداشته باشند  و با دقت و توجه کافی به جلو  مسیر را ادامه دهند.

همتی زاده گفت: بهتر اینکه در صورت تراکم مه، وسیله نقلیه خود را در جای مناسبی متوقف کرده و تا زمانی که فاصله ایمن از جلو، قابل دیدن نباشد، حرکت نکنند و در صورت کاهش غلظت مه و وجود دید کافی از خطوط سفید رنگ وسط و کنار جاده برای ادامه مسیر استفاده کنند.

وی توصیه کرد: در صورت بخار کردن شیشه جلو از دستگاه تهویه خودرو استفاده کرده و یا با پایین کشیدن شیشه سمت راننده بخار داخل ماشین از بین برود و مانع دید راننده و سرنشینان نشود.

وی تاکید کرد: رانندگان در هوای نامساعد جوی در صورت رعایت این گونه نکات و سایر موارد ایمنی تا حد بسیار زیادی از بروز حوادث و سوانح جاده ای جلوگیری می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.