سعیدکریمیان شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به سرمای هوا توام با بارندگی در ساعات آغازین صبح فردا سه شنبه و بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان، مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و مدارس مقطع ابتدایی نوبت صبح شهرستان های ایلام، ایوان، ملکشاهی و بخش کارزان شهرستان سیروان با ۱،۵ ساعت تاخیر  راس ساعت ۹ صبح شروع می شود.

وی افزود: همچنین بنا بر همین مصوبه مادران شاغل می توانند ساعت ۹ صبح به ادارات متبوع مراجعه کنند و دستگاه ها نیز ملزم به همکاری لازم در خصوص صدور مرخصی ساعتی برای این دسته از ماداران هستند.

رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کنند

فرمانده پلیس راه استان ایلام نیز گفت: رانندگان از تردد غیر ضروری در جاده های برف گیر و مسیرهای کوهستانی و گردنه ها اجتناب کنند.

سرهنگ رضا همتی زاده افزود: رانندگان در صورت عبور از گردنه ها، راه های کوهستانی و مناطق برف گیر مجهز به زنجیرچرخ و لاستیک عاج دار باشند.

وی یادآور شد: همچنین رانندگان از سلامت برف پاک کن، سیستم گرمایشی، داشتن ضدیخ و چراغ مه شکن خودرو خود اطمینان داشته باشند و نیز از توقف در گردنه ها و در حاشیه کوه ها به علت احتمال ریزش کوه خودداری کنند.

همتی زاده تاکید کرد: حجم برف، مه و سرمای هوا در گردنه ها به تدریج بیشتر می شود و رانندگان با تجهیرات کامل به تردد در این راه های مواصلاتی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: گروه های راهداری و پلیس راه در تمام محورهای استان ایلام به ویژه جاده های برف گیر و گردنه ها مستقر هستند تا در صورت لزوم به یاری رانندگان گرفتار در برف و مه بشتابند.

وی گفت: تا این لحظه همه راه های برون شهری استان باز است و هیچ گونه حادثه ای دال بر تصادف، رانش، راه بندان و یا ترافیک در استان گزارش نشده است.

طبق پیش بینی کارشناسان هواشناسی این سامانه همراه با بارش باران در نقاط گرمسیر و برف و باران در مناطق سردسیر و کوهستانی است و تا اوایل صبح فردا از استان خارج می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.