ابوذر عطاپور وزیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس گزارشات سازمان هواشناسی از امشب شاهد بارش باران و کاهش دما در مناطق کوهستانی جیرفت هستیم لذا مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان جیرفت دارای ۲ محور برف گیر در ساردوئیه و جبالبارز است، گفت: رانندگان و مسافرانی که اصرار به سفر دارند با تجهیزات کامل در این محورها تردد کنند.

فرماندار جیرفت ادامه داد: رانندگان قبل سفر از سالم بودن بخاری، برف پاک‌کن و سلامت فنی خودرو و همچنین داشتن سوخت کافی و زنجیر چرخ اطمینان حاصل کنند تا دچار حادثه نشود.
وی تاکید کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش باران و جاری شدن سیلاب، شهروندان و عشایر از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

عطاپور وزیری از آماده باش ستاد مدیریت بحران جیرفت خبر داد و گفت: با توجه به احتمال بروز سیلاب، اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان برای مقابله با پیامدهای آبگرفتگی و سیلاب آماده هستند.

وی اظهار داشت: کشاورزان جیرفتی خطر سرمازدگی را جدی بگیرند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارات احتمالی انجام دهند.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت از پنج بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه تشکیل و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.