امیرسرتیپ ستاد احمد اسدی روز جمعه در آیین گرامیداشت فتح میمک اظهار داشت: من در جنگ تحمیلی عملیات های متعددی را تجربه و مدیریت کرده ام اما به جرات می گویم خط آتش زیادی که در عملیات میمک وجود داشت در هیچ عملیات دفاع مقدس وجود نداشت.
وی افزود: در تمام خطوط جنگ در جبهه ها تصرف ارتفاعات میمک در استان ایلام و اروندرود در خوزستان برای صدام به علت اهمیت راهبردی و نظامی این ۲ منطقه از اهمیت زیادی برخوردار بود به گونه ای که بعد از بازپس گیری میمک تلاش زیادی برای تصرف مجدد این ارتفاعات داشت که به نتیجه نرسید و حتی فرمانده عملیات را بعد از شکست و از دست دادن ارتفاعات در خود میمک اعدام کرد.

 سرتیپ اسدی یادآور شد: یکی از نقاط قوت ایران در جنگ تحمیلی استفاده از عشایر و ایلات در مناطق مختلف بود چرا که این افراد به عنوان راهنما آشنایی کامل با مناطق جنگی داشتند و همچنین افرادی شجاع و جسور و البته قابل اعتماد بودند که توازن جنگ را به نفع ایران اسلامی تغییر دادند.

عضو هیات معارف جنگ اضافه کرد: افتخارات عشایر در جنگ تحمیلی قابل بیان نیست و آنها هیچ گاه صحنه نبرد را خالی نکردند و در کنار نیروهای نظامی برای بازپس گیری مناطق اشغال شده از دست دشمن و عقب راندن آنها به مرزهای بین المللی به مبارزه پرداختند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.