حیدر نعمتی عصر چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات واحدهای گلخانه ای ایلام اظهار داشت: اکنون پنج طرح بزرگ گلخانه ای در استان در دست اقدام است که مسایل و مشکلات زیربنایی آنها نظیر برق و گاز و ...بررسی و برطرف می شود.

وی افزود: باید دستگاه های خدمات رسان پیگیر اجرای طرح ها در استان باشند تا با بهره برداری از آنها هم به افزایش تولیدات محصولات گلخانه ای برسیم و هم اشتغال زایی مناسبی در استان ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: گام های بسیار خوبی در راستای تحول اقتصادی در بخش صنعت و کشاورزی برداشته شده است که امیدواریم هرچه سریعتر به سرانجام برسد و مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

مدیر طرح های گلخانه ای جهاد کشاورزی ایلام نیز گفت: اکنون چهار گلخانه در استان در حال پیگیری و اجراست و یک طرح گلخانه نیز پس از مطالعه و بررسی تغییر کاربری به دامپروری داده شده است.

صالحی اظهار داشت: برخی از این گلخانه ها نظیر گلخانه هلیلان توسط شرکت کوثر به مساحت ۱۰.۵ هکتار در دست اقدام است و پیشرفت مناسبی دارد.

وی اضافه کرد: گلخانه صالح آباد به مساحت هشت هکتار نیز در دست انجام است و سرمایه گذاران پیگیر اجرای آن هستند و برق این طرح تامین شده است.

وی گفت: همچنین طرح شهرک گلخانه ای به مساحت ۱۰۰ هکتار نیز در دست مطالعه است که با توجه به وجود مرز بین المللی مهران می تواند با بهره برداری از آن طرح به صادرات نیز توجه ویژه داشت.

وی افزود: همچنین طرح گلخانه بدره به میزان ۱۲ هکتار در دست بررسی است که می تواند به افزایش تولید محصولات کشاورزی کمک شایانی کند.

صالحی اضافه کرد: به ازای هر هکتار طرح گلخانه ای برای ۱۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.

در این نشست مصوب شد اعضای جلسه به بازدید گلخانه صالح آباد بروند و وضعیت و پیشرفت این طرح را بررسی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.