حمیدرضا خانپور روز دوشنبه در حاشیه دیدار جعفر برمکی سفیر جمهوری اسلامی با فعالان اقتصادی استان قزوین در اتاق بازرگانی به خبرنگار ایرنا گفت: طی نشست‌های قبلی با فعالان تجاری کشور کنیا قرار بود که بخشی از ساختمان سابق سفارت خانه ایران در کنیا به عنوان نمایشگاه دایمی محصولات قزوین استفاده شود.

وی همچنین اظهار داشت: نمایش تولیدات صنایع، کشاورزی و خدمات مهندسی در کشور کنیا سبب می شود تا زمینه همکاری و مبادلات تجاری بین ۲ کشور ایران و ایران و کنیا افزایش یابد.

خانپور با بیان اینکه امکان صادرات و تولید محصولات صنایع ساختمان و کشاورزی قزوین به کنیا فراهم است، اظهار داشت: در حال حاضر این شرایط فراهم است که انواع محصولات کاشی، سرامیک، خانه‌های پیش ساخته، بتنی، محصولات کشاورزی و صنایع غذایی مانند بیسکوییت به کشور کنیا صادر شده و یا در آن کشور تولید شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین، وجود شرکت‌های قطعه ساز در شهرک‌های صنعتی استان را یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم در مبادلات تجاری با کنیا عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۵۰ قطعه ساز خودرو در استان قزوین وجود دارد و ۷۰۰ تا ۸۰۰ قطعه لازم برای ساخت یک خودرو را تولید می‌کنند.

خانپور یادآور شد: هم اکنون بیشتر واحدهای صنعتی قزوین که توسط سرمایه گذاران خارجی احداث شده اند در حال طرح توسعه دوم و سوم هستند و ما می توانیم از حضور سرمایه گذاران کنیایی نیز در این راستا بهره مند شده و شرایط ویژه و خاصی را برای آنها در نظر بگیریم.

استان قزوین دارای سه هزار و ۵۰۰ کارخانه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.