نورالله تیموری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه مخزن ۳۰۰ متر مکعبی بتنی هوایی با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در حال اجراست.

وی از بهره برداری این پروژه آبرسانی در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و افزود: علیرغم هزینه‌های بالای این نوع مخزن ها نسبت به مخازن هم حجم زمینی، ساخت این نوع از مخازن برای اولین بار در سطح استان در منطقه صفر مرزی(شهرک اسلامیه شهرستان مهران) که به‌ علت موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی منطقه که فاقد کد ارتفاعی لازم است، در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت آبفار ایلام یادآور شد: با اجرای این پروژه تعداد ۹۲۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر سه هزار و ۳۵۰ نفر از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

تیموری اضافه کرد: این پروژه در راستای رسالت خدمتگذاری و با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر در سال رونق تولید و برای  توسعه روستایی، تثبیت مرزنشینان در مرزها و همچنین ایجاد زمینه آرامش، آسایش، ارتقاء سطح رفاه و ایجاد انگیزه در مهاجرت معکوس از شهر به روستاها است.

وی همچنین از  عملیات احداث مخزن آب روستای هفت چشمه شهر ایلام با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و افزود: این پروژه آبرسانی روستایی شامل احداث مخزن یک هزار متر مکعبی بتنی و لوله گذاری به طول یک هزار و ۲۰۰ متر در مراحل پایانی کار قرار دارد.

به گفته وی با بهره‌برداری از این پروژه یک هزار و ۵۲ خانوار با جمعیت سه هزار و ۹۲۹ نفر تحت پوشش شبکه آبرسانی روستایی استان قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت آبفار ایلام با بیان اینکه هم اینک آبرسانی به ۲۸ روستا به صورت سیار انجام می شود، تاکید کرد: برنامه این شرکت برای ۲ سال آینده اتمام آبرسانی سیار در تمامی روستاهای تحت پوشش است.

تیموری با اشاره به عملکرد این شرکت در سال گذشته گفت: پارسال ۴۸ روستا با جمعیت ۲۰ هزار نفر از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه ساخت مجتمع‌های آبرسانی روستایی در دستور کار این شرکت قرار دارد، یادآور شد: در حال حاضر شاخص کیفیت آب شرب روستایی استان بالاتر از میانگین کشوری به بالای ۹۹ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آبفار ایلام از اجرای عملیات آبرسانی به روستاهای باقی‌مانده خبر داد و افزود: آبرسانی به ۳۰ روستای این استان امسال و سال آینده عملیاتی می‌شود.

هم اینک ۹۸.۵ درصد از جمعیت روستایی با جمعیتی بیش از ۱۷۷ هزار نفر در ۴۹۸ روستای این استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام ۴۵ هزار و ۵۴۴ مشترک است که از این شمار، ۸۸۵ مشترک عمومی و ادارات، یک هزار و ۵۸۷ مشترک تجاری و صنعتی و ۴۳ هزار و ۹۹ نیز مشترکان بخش مسکونی تشکیل داده اند.

منابع تامین آب روستایی استان ایلام ۱۶۶ منبع است که ۱۰۵ مورد آن را چشمه ها و ۶۱ مورد را چاه و قنات تشکیل داده است.

استان ایلام با ۲۰ هزار کیلومتر مربع گستره، حدود ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان ، ۲۵ شهر و ۶۰۰ روستا ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.