ساسان رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه باران زا از اواخر وقت امروز فعالیت ریزشی خود را آغاز می کند و این بارش ها تا ساعاتی از روز سه شنبه ادامه دارد و اوج بارش ها در روز دوشنبه خواهد بود.

وی درباره گستره فعالیت این سامانه تاکید کرد: دامنه ریزش های این سیستم کل استان ایلام را در بر می گیرد هرچند میزان بارش ها در مناطق شمالی و کوهستانی بیشتر از سایر نواحی است.

کارشناس پیس بینی هواشناسی ایلام یادآور شد: وزش باد به نسبت شدید، رگبار، رعد و برق، صاعقه، مه گرفتگی در مسیرهای کوهستانی و گردنه ها از دیگر پیامدهای جوی این سامانه است.

رستمی اضافه کرد: احتمال بروز آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، اختلال و کندی در تردد به علت ریزش های موثر این سامانه نیز دور از ذهن نیست.

وی گفت: با خروج این سامانه از آسمان استان در روز سه شنبه احتمال ورود یک سیستم جدید بارشی با هسته سرد در اواخر هفته جاری به استان وجود دارد که اطلاعات تکمیلی درباره این سامانه روزهای آتی اعلام خواهد شد.

بر اساس مطالعه نقشه‌های ماهواره‌ای بارش باران در سال زراعی ۹۸ - ۹۹ در مقایسه با سال زراعی گذشته که پربارش بود، کمتر است.

 استان ایلام در سال زراعی گذشته شاهد بارش‌های موثر و بی‌سابقه ای بود که رتبه دوم دریافت نزولات جوی بعد از لرستان را از آن خود کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.