مجید عسگری روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت هفته بسیج اظهار داشت: دفاع مقدس سرشار از افتخارات گوناگون است و باید تمام صحنه ها و زوایای آن در کنار هم دیده شود.

وی با اشاره به جنگ کلاسیک در سال های اولیه دفاع مقدس افزود: با بسیج مردمی در جبهه ها صحنه نبرد تغییر کرد و برنامه های دشمنان برای ساقط کردن نظام اسلامی خنثی شد.

فرماندار دهلران تبعیت از رهبری، حضور آحاد مردم، وحدت و همدلی و انسجام را عامل پیروزی دفاع مقدس ذکر و تاکید کرد: امروز صحنه نبرد عوض شده و دشمنان جنگ را به کف خیابان ها آورده اند و آتش زدن و غارت اموال عمومی هم نمونه های آن است.

عسگری به مدیریت مصرف سوخت در سطح کشور اشاره کرد و یادآور شد: رهبری معظم انقلاب با حمایت از تصمیم سران قوا در واقع چشم فتنه را کور کرد و آنهایی که در صدد تضعیف دولت و سایر قوا بودند، نا امید شدند و این بیانات موجب انسجام در جامعه شد.

دولت برای جبران کسری دست در جیب مردم نمی کند

وی با اشاره به صحبت برخی افراد  که مدیریت مصرف سوخت را برای جبران کسری درآمد دولت عنوان می کنند و یا اینکه چرا در زمینه اجرا شفاف سازی نشده است، گفت: همه این مباحث قبل از اجرای مدیریت مصرف سوخت در شورای امنیت ملی بحث و بررسی شده اند، اگرچه این تغییر نرخ سوخت در دوره های مختلف اتفاق افتاده و علاوه بر آن در برنامه ششم توسعه نیز لحاظ شده است.

فرماندار دهلران با اشاره به شرایط سخت بودجه ای کشور اضافه کرد: دولت برای جبران کسری بودجه دست در جیب مردم نمی کند و اگر چنین بود باید منابع حاصل از مدیریت سوخت به خزانه واریز می شد در صورتیکه این منابع به مردم بر می گردد.

عسگری به برنامه ریزی ها در سال گذشته برای قطع وابستگی به واردات بنزین با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس اشاره کرد و افزود: اگر این روند ادامه پیدا می کرد، در سال ۱۴۰۰ دوباره به وارد کننده بنزین تبدیل می شدیم، دولت با هماهنگی سایر قوا اباید نرخ بنزین را مدیریت می کرد تا مصرف کاهش یابد که از این طریق ارزآوری صادرات به خزانه واریز می شد و یا افزایش مالیات را پیگیری می کرد که بر تولید و مصرف و مردم تاثیر داشت.

دغدغه های مردم در طرح افزایش قیمت بنزین لحاظ شده است

وی راه دیگر را استقراض دولت از بانک مرکزی ذکر کرد و تاکید کرد: در این صورت نیز ریال بدون پشتوانه به بازار تزریق می شد که بازار توان آنرا نداشت، پس عاقلانه ترین تصمیم گرفته شد و مدیریت مصرف سوخت اجرایی شد.

فرماندار دهلران به لحاظ شدن دغدغه های مردم در مدیریت مصرف سوخت اشاره و یادآور شد: کنترل بازار و جلوگیری از تورم افسار گسیخته در دستور کار دولت است و بدانید که دولت در صف اول مبارزه اقتصادی با دشمنان است.

عسگری گفت: اگر عده ای فکر می کنند با تخریب دولت و رییس جمهوری به کشور خدمت می کنند، بدانند که این خدمت نیست و راه ادامه انقلاب از مسیر وحدت ، همدلی و انسجام پشت سر رهبری می گذرد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.