شهرستان ملکشاهی در ۳۵ کیلومتری جنوب ایلام و در قلب جغرافیایی استان در دامنه و امتداد کبیرکوه از جاذبه های منحصر به فرد طبیعی برخوردار است که مدت زمانی است که مورد توجه گردشگران خصوصا ورزشکاران قرار گرفته و هر روز بر تعداد این گردشگران ورزشی افزوده می شود. 

استقبال گردشگران ورزشی از جاذبه های این شهرستان و برنامه ریزی مسئولان در خصوص این پدیده نو ظهور می تواند در توسعه شهرستان ملکشاهی نقش ویژه ای داشته باشد.

وجود مرتفع ترین قله های استان همچون ورزرین، ولنتر و سیوان این شهرستان را به بام استان مبدل کرده است، در کنار عظمت این کوهای مرتفع عمیق ترین،  وحشی ترین و زیباترین دره های ایران همچون دره ویژدرون و باجک جلوه می کنند که هر زمان مملو از  کوه نوردان، صخره نوردان و گردشگران ورزشی از سراسر کشور است.

یکی از متراکم ترین و وسیع ترین جنگل های غرب کشور در ملکشاهی جنگل بیوره است که تداخل کوهستان و جنگل، دره و آبگیر و زیستگاه حیات وحش این منطقه را به یک اکو توریسم گردشگری ویژه تبدیل کرده است.

 مدیر اداره ورزش ملکشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ظرفیت های گردشگری ورزشی شهرستان گفت: تنها در ۶ ماهه اول سال بیش از ۹۰۰ ورزشکار حرفه ای از سراسر کشور برای بازدید و فتح قله ها در این شهرستان حضور یافته اند.

امیر صالحی با بیان اینکه هر یک از این گردشگران و ورزشکاران معرف جاذبه های ملکشاهی هستند، اظهار داشت : از ابتدای سال گذشته با تاسیس خوابگاه ورزرین مکان مناسبی برای بیتوته و استراحت کوهنوردان فراهم شده است. 

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملکشاهی نیز از برنامه ریزی در خصوص معرفی و ارائه خدمات به گردشگران این شهرستان خبر داد و گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی در خصوص احداث منطقه رفاهی در حوزه ویژدرون اعلام آمادگی کرده است.

طالب خزان به جاذبه های طبیعی و تاریخی شهرستان اشاره کرد و افزود: آبشار اما، غار آقا میر، سنگ نبشته آشور در روستای گل گل و کوشک قینفر در دامنه کوهستان پشمین از جمله آثار ی هستند که ثبت ملی شده اند.

فرماندار ملکشاهی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اقداماتی که در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری و همچنین ورزشی شهرستان انجام گرفته است، گفت: یکی از اولویت های واگذاری تسهیلات اشتغالزایی که با استقبال زیادی نیز همراه بوده در حوزه گردشکری و صنایع دستی است و در سال جاری چندین واحد بوم گردی و کارگاه های صنایع دستی از جمله چاقو سازی شروع به کار کرده است.

محمد تاسمه رهاورد حضور پر تعداد گردشگران و ورزشکاران غیر بومی در منطقه را افق روشن توسعه و درآمد زایی و اشتغال دانست و  افزود: برنامه ریزی در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری بیش از پیش در دستور کار قرار خواهد گرفت و تلاش می شود از این ظرفیت در جهت توسعه پایدار شهرستان بهره گرفته شود.

شهرستان ۲۵ هزار نفری ملکشاهی در ۳۵ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.