سرهنگ رضا همتی زاده روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: برای اربعین امسال حجم زیادی از مسیر ایلام – مهران چهارخطه یا تعریض شد و بهسازی این مسیر در اربعین امسال در مدیریت ترافیک جاده ای موثر بود.

وی افزود: همچنین امسال با همکاری هلال احمر و آستان قدس رضوی در طول همه مسیرهای منتهی به مرز مهران ایستگاه های استراحت برای رانندگان ایجاد شد تا رانندگان در این اقامتگاه ها قبل از حرکت به سمت مقصد خود استراحت و خواب کافی داشته باشند.

رئیس پلیس راه ایلام تاکید کرد: امسال محدودیت های موقت ترافیکی در مقاطعی از مسیر ایلام – مهران با توجه به حجم تردد خوردها صورت گرفت و تنها یک روز و نیم این مسیر یک طرفه شد، همچنین برای ایجاد توازن بار ترافیکی در مسیر سرابله - حمیل بخشی از خودروها به سمت ایوان - اسلام آباد هدایت شدند.

همتی زاده اضافه کرد: استان ایلام به واسطه مرز مهران از تراکم تردد خودرویی در طول سال به ویژه ایام اربعین برخوردار است و نواقص جاده ای آن و امکانات مورد نیاز ترافیکی این استان باید همانند استان های کلان شهر با تردد بالای خودرویی دیده شود.

وی یادآور شد: در حال تدوین حوادث ترافیکی سال گذشته، ۶ ماهه نخست و اربعین امسال همراه با نقاط حادثه خیز و ارائه آن به پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه ناجا و وزارت کشور هستیم تا تصادفات و نقاط حادثه خیز استان ایلام توسط کارشناسان مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند.

رئیس پلیس راه ایلام گفت: هرچند میزان تصادفات منجر به فوت اربعین در مسیرهای مواصلاتی استان ایلام نسبت به استان های همجوار خیلی کمتر بود اما در صدد جبران این آمار طی ماه های آینده با همکاری دستگاه های دیگر هستیم.

به گزارش ایرنا، در اربعین امسال بیش از چهار میلیون نفر زائر از مرز مهران عبور کردند که طبق آمار ۶۰ درصد این زائران با خودروی شخصی و ۴۰ درصد با ناوگان حمل و نقل عمومی از راه های مواصلاتی منتهی به مرز مهران تردد کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.