به گزارش از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه اظهار داشت: در حالیکه میانگین نرخ بیکاری کشور در تابستان امسال به ۱۰.۵ درصد رسیده است نرخ بیکاری استان با ۱.۸ درصد کاهش نسبت به میانگین کشوری به ۸.۷ درصد رسیده است.

وی از پیشتازی استان ایلام در زمینه سرمایه‌گذاری در بین استان‌های کشور خبر داد و افزود: بر اساس گزارش تجارت‌ نیوز از تحلیل داده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، سرمایه‌گذاری در ۱۹ استان کشور در چهارماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل سیر افزایشی داشته است.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: بر اساس این گزارش استان ایلام با بیش از ۲۰۰ درصد افزایش در چهار ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته به همراه استان‌های تهران، همدان، اردبیل، کرمان، خراسان شمالی و آذربایجان غربی از استان‌های پیشتاز در زمینه سرمایه‌گذاری در کشور به شمار می‌رود.

استاندار ایلام تاکید کرد: این در حالی است که در این بازه زمانی ۱۲ استان کشور با کاهش میزان سرمایه‌گذاری روبرو بوده‌اند.

وی از تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان ایلام خبر داد و اضافه کرد: نرخ بیکاری استان تا پایان شهریور امسال به ۸.۷ درصد رسیده که این میزان سال گذشته ۱۱.۹ درصد بوده است و کاهش ۳.۲ درصدی را تجربه کرده است.

استان ایلام با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت، ۲ میلیون هکتار مساحت و با داشتن ۴۲۳ کیلومتر مرز با کشور عراق در غرب کشور قرار دارد و با داشتن نرخ مشارکت اقتصادی ۳۶.۱ درصد جایگاه ۲۸ کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.