به گزارش ایرنا، علیرضا سهرابیان روز چهارشنبه در مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات قایقرانی استان ایلام اظهار داشت: بر اساس این قرارداد به منظور فعال شدن این رشته بستر مناسب برای بهره مندی ورزشکاران در ۲ سد دویرج و سیمره فراهم می شود.

وی افزود: برای جلوگیری از هزینه های جانبی می توان از نیروی های انسانی که در شهرستان های نزدیک این سدها هستند، استعدادیابی صورت گیرد.  

رئیس فدراسیون یادآور شد: هم اکنون استان ایلام در این رشته آخرین هیات در کشور است که با مدیریت و برنامه ریزی مناسب این ضعف را پوشش می دهد.

سهرابیان تاکید کرد: خرید قایق ها و تجهیزات برای هیات قایقرانی ایلام انجام و اداره ورزش و جوانان نیز منابع مالی آن را مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه ایلام دارای منابعی است که بسیاری از استان‌های دیگر از آن بی بهره هستند، افزود: در این استان سدهایی وجود دارد که در نوع خود بی نظیر هستند و باید از آنها نهایت استفاده را برد و فدراسیون نیز برای توسعه این ورزش کمک می کند.

رئیس فدراسیون قایقرانی یادآور شد: ماندن قایق ها در انبار خوشایند نیست و باید این تجهیزات با بستر سازی سدها به منظور توسعه ورزش قایقرانی مورد استفاده ورزشکاران قرار گیرد.

سهرابیان گفت: تاسیس دفتر قایقرانی در استان و فراهم کردن تجهیزات باید در اولویت قرار گیرد تا برنامه ریزی های مناسب در چهارچوب مشخص اجرا شوند.

وی افزود: استان ایلام دارای استعدادهای فراوانی در اکثر رشته های ورزشی ولی با وجود ظرفیت و بستر مناسب از آنها برای توسعه ورزش استفاده نشده و به نوعی آنها را از دست داده است.

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: قایقرانی کشور به دنبال توسعه هیات‌های استانی و شهرستانی است و اکنون برخی از هیات‌های استان ها را نیز فعال کرده ایم.

وی بر جذب حامی مالی از سوی هیات ها و تیم های شرکت کننده تاکید کرد و یادآور شد: رئیس هیات و اعضای مجمع باید تلاش کنند برای تامین هزینه های این رشته منابع مالی جذب کنند.

سهرابیان اضافه کرد: برای استعدادیابی از رده سنی نوجوانان استارت کار زده می شود تا با پرورش آنها برای المپیادها نمایندگانی از استان ایلام نیز حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: قایقرانی تنها فدراسیونی است که تا امروز تمام اردوهای تیم‌ ملی در رده های سنی مختلف را برگزار کرده و برگزاری ۲۱ اردوی ۲۱ روزه در ماه در نوع خود بی نظیر است.

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: برای توسعه این ورزش در استان و آموزش این رشته با برگزاری اردو و اعزام مربی های ملی و باتجربه از سوی فدراسیون همکاری لازم به عمل می آید.

رئیس اداره ورزش و جوانان ایلام نیز در این نشست گفت: با وجود ظرفیت های مناسب رشته قایقرانی در استان اما استفاده بهینه ای از امکانات موجود نشده است.

مظفر علیشاهی اظهار داشت: بستر رشته قایقرانی در ایلام فراهم است اما نیازمند فاکتورهای دیگری است.

وی افزود: برای توسعه این ورزش و استفاده از ظرفیت موجود سدهای ایلام تفاهم نامه ای بین فدراسیون قایقرانی و استانداری منعقد شده و امیدواریم بزودی شاهد اجرای آن باشیم.

علیشاهی یادآور شد: با وجود چهار سد در ایلام اما از ظرفیت آنها استفاده نشده که با پیگیری و جدیت رئیس فدراسیون قایقرانی سده سیمره و دویرج بزودی فعال می شود.

وی تصریح کرد: استفاده از سدها علاوه برای قایقرانی موجب تنفس و جابجایی آب آنها نیز می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام افزود: برای شروع استعدادیابی در این رشته باید ۲ یا سه شهرستان فعال شوند و ابزار اولیه این کار نیز فراهم و برای آموزش نیز پایگاهی ایجاد می شود.

وی تاکید کرد: رشته قایقرانی رشته ای مدال آور است و امیدواریم استان ایلام نیز در آینده نزدیک سهمی از این مدال ها داشته باشد.

به گزارش ایرنا، مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات قایقرانی ایلام با حضور رئیس فدراسیون، مدیر کل ورزش و جوانان ایلام و اعضای مجمع برگزار شد و در پایان  ایوب رشنوادی با ۱۳ رای بمدت چهار سال رئیس هیات شد.

رشنوادی پیش از این سرپرست هیات قایقرانی ایلام بود.

گفتنی است شجاع حیدری دیگر نامزد این انتخابات پیش از رای گیری انصراف داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.