سردار فتحی زاده روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حذف روارید در ایام اربعین امسال ظهار داشت: این اقدام (حذف ویزا) سال جاری باعث افزایش حجم تردد زائران از مرزهای چهارگانه شد چرا که با توجه به رفع موانع و مشکلات زیرساختی پیش روی زائران میل و رغبت بیشتری برای شرکت در آیین بزرگ اربعین حسینی داشتند.

وی افزود: با توجه به برخی مشکلات در ایام اربعین امسال جمعیت کثیری راهی عتبات عالیات شدند که با سهولت و کمترین هزینه راهی کشور عراق شدند.

فرمانده قرارگاه انتظامی اربعین ناجا تاکید کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده امسال احتمال افزایش تردد زائران از مرزها وجود داشت و در این خصوص و اینکه حمل و نقل عمومی ظرفیت محدودی برای جابجایی زائران داشت لذا از مردم خواسته شد که با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه کنند تا در خصوص پارکینگ ها هم مشکل اساسی وجود نداشت.

سردار فتحی زاده ادامه داد: مسئولان‌ راهداری نیز توانستند به اندازه ظرفیت موجود اتوبوس جهت جابجایی زائران را تامین کند و در این خصوص هیچ گونه چالش و مشکلی در مسیر رفت و برگشت پیش نیامد.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش بینی‌ها از امروز (جمعه ۲۶ مهرماه) فرآیند بازگشت زائران اربعین حسینی از عراق به سمت مرزهای چهارگانه بویژه مهران افرایش می یابد.

فرمانده قرارگاه ناجا تاکید کرد: به دلیل اتخاذ تدابیر لازم و برنامه ریزی منسجم در قالب ستاد مرکزی اربعین به مراتب مشکلات نسبت به سال‌های قبل کاهش چشمگیری داشته که این امر بدلیل همراهی و همکاری بسیار خوب مردم با نیروهای انتظامی و امنیتی ممکن شده است.

فتحی زاده افزود: البته در برخی موارد چون ارائه خدمات، حمل و نقل، ایجاد موکب ها، ابرسانی، کمبود سرویس بهداشتی و تکمیل و ساماندهی کامل پایانه برکت نیز مشکلاتی وجود داشت که باید در اربعین سال آینده این موانع رفع شود.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای بازگشت به میهن انتخاب کنند، هم اکنون در کنار خروج زائران به کشور عراق، موج بازگشت زائران نیز از مرز مهران آغاز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.