غلامرضا فروغی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز شمیم کوثر ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز برای نخستین بار تا پایان سال در ستاد سازمان بهزیستی کشور راه اندازی و به تناسب در تمامی استان ها ایجاد خواهد شد.
وی توانمندسازی از طریق استعداد یابی و ایجاد عرصه مناسب جهت پرورش استعدادهای شناسایی شده جامعه هدف را از اهداف ایجاد این مرکز عنوان و اظهار کرد: در نخستین گام استعدادیابی انجام و سپس با ایجاد عرصه مناسب بستر پرورش آن استعداد طراحی می شود.
وی ادامه داد: افراد جامعه هدف در این طرح در قالب پنج گروه سنی ۳ تا ۷سال، ۷تا ۱۱سال، ۱۱تا ۱۴سال، ۱۴تا ۱۸سال و ۱۸ سال به بالا دسته بندی خواهند شد.
فروغی برنامه های آموزشی برای پرورش استعدادهای گروه نخست را شامل طراحی بازی و اسباب بازی بصورت هدفمند، گروه دوم طراحی بازدید و فعالیت های هدفمند، گروه سوم طراحی فعالیت های پژوهشی،گروه چهارم تشکیل استارت آپ از طریق فعالیت های پژوهشی وگروه پنجم را اشتغال حمایت شده عنوان کرد.
به گفته مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور ، این فرآیند با هدف استعدادیابی و هدایت آن در مسیر اشتغال و خودکفایی هدفمند اجرا خواهد شد.
مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور صبح امروز از بخش های مختلف مرکز بیماران روانی شمیم کوثر ایلام بازدید و ضمن در جریان قرار گرفتن خدمات این مرکز با مددجویان آن گفتگو کرد.
وی همچنین به مناسبت روز جهانی عصای سفید با حضور در منزل یکی از روشندلان ایلامی با این توانخواه حافظ قران دیدار کرد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.