علی اصغر کاظمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تونل با ۲ هزار و ۵۰۰ متر طول در مسیر ایلام- ایوان- اسلام آباد غرب- کرمانشاه قرار دارد، افزود: احداث تونل قلاجه ۱۲ کیلومتر از این مسیر را که گردنه پر پیچ و خم با شیب زیاد و برف‌گیر است، حذف و فاصله آن را  ۱۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

وی گفت: این تونل در اربعین سال گذشته با روشنایی موقت و بدون تهویه هوا به منظور کاهش ترافیک محور حمیل - ایلام زیر بار ترافیک رفت اما از سال گذشته تا کنون با پیگیری‌های بسیار و تأمین اعتبار لازم تا ۱۵ مهر به صورت استاندارد زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام یادآور شد: برای ایجاد روشنایی استاندارد این تونل دو خط تأسیسات روشنایی به طول پنج کیلومتر و ۴۰ دستگاه جت فن نیز برای تهویه گازهای سمی و خطرناک نصب شده است.

کاظمی اضافه کرد: خط انتقال برق به طول ۱۰ کیلومتر از فیدر شهرستان گیلان غرب از توابع استان کرمانشاه نصب و در این راستا ۳۰ کیلومتر کابل در سه مسیر به کار رفته است.

وی یادآور شد: با بهره برداری از تونل قلاجه و تقسیم ترافیک بین دو محور کرمانشاه- حمیل- ایلام و کرمانشاه- ایوان- ایلام در ایام اربعین  انتظار می رود دیگر شاهد گره ترافیکی و افزایش مدت زمان سفر در این مسیرها نباشیم.

به گزارش ایرنا، تردد در تونل قلاجه (اربعین) علاوه بر نزدیکی در راه ارتباطی استان های ایلام و کرمانشاه به ویژه شهرستان‌ ایوان از توابع استان ایلام و شهرستان گیلانغرب از توابع استان کرمانشاه، در سهولت تردد زائران اربعین حسینی در طول سال بویژه ایام اربعین که اوج تردد زائران است نقش مهم و بسیار حائز اهمیتی دارد.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

۳۰۳۲/۶۰۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.