علی اصغر کاظمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تکمیل سیستم روشنایی تونل اربعین به ۸۰۰ چراغ، ۴۲ تهویه و ۴۸ جت فن نیاز داشت که با تلاش و جدیت پیمانکاران مرتبط تمامی آنها نصب شده است.

وی از تلاش‌ها برای تامین و تکمیل برق مورد نیاز تونل خبر داد و افزود: با توجه به اینکه شهرستان ایوان در مسیر تردد زائران قرار دارد تمام تلاش ما این است تا اواسط مهرماه این تونل بازگشایی شود و تردد درآن امکان پذیر شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام بر نقش تونل قلاجه در ترافیک ایام اربعین بخصوص در زمان برگشت زائران اربعین حسینی تاکید کرد و یادآور شد: با بازگشایی این مسیر ترافیک خودروها در مسیر حمیل - ایلام - اسلام آباد کمتر خواهد شد و نیمی از تردد زائران اربعین از این مسیر انجام خواهد شد.

تونل قلاجه از مهمترین طرح‌های استان ایلام در حوزه راهسازی است که با بهره برداری از این پروژه بزرگ ملی تحول عظیمی در تونل سازی کشور روی داد.

وجود گردنه‌های خطرناک در مسیر سراشیبی این محور باعث شد تا احداث این تونل برای نزدیکی راه ارتباطی ۲ استان ایلام و کرمانشاه به هم‌، به ویژه شهرستان‌های ایوان از توابع استان ایلام و شهرستان گیلانغرب از توابع استان کرمانشاه و همچنین سهولت در تردد زائران اربعین حسینی الزام عملیات اجرایی این پروژه مهم را دو چندان کند.

این تونل ۲ هزار و ۵۰۰ متر طول دارد و با بازگشایی آن ۱۲ نقطه حادثه خیز حذف و مسیر ایلام به کرمانشاه  حدود ۱۵ کیلومتر کوتاه می شود.

۳۰۳۲/۶۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.