به گزارش ایرنا، تونل قلاجه از مهمترین طرح های استان ایلام در حوزه راهسازی است که با بهره برداری از این پروژه بزرگ ملی تحول عظیمی در تونل سازی کشور روی داد.
این تونل به عنوان دومین تونل بزرگ ترانزیتی کشور بر سر راه ارتباطی 2 استان ایلام و کرمانشاه آبان سال گذشته برای استفاده و سهولت زائران اربعین و مردم ایوان به زیر بار ترافیک رفت.
هم اکنون به علت نبود سیستم روشنایی کامل و تهویه هوا امکان تردد وسایل نقلیه در این تونل تا اطلاع بعدی مسیر نیست، بر این اساس رانندگان می ‌توانند از محور جایگزین گردنه قلاجه در محور ایلام به اسلام آباد - کرمانشاه تردد کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بر استفاده حداکثری از تمام ظرفیت ها برای تسریع در تکمیل تونل قلاجه در ایام منتهی به اربعین امسال تاکید کرد و گفت: هم اکنون عوامل اجرایی در حال نصب تهویه و سیستم روشنایی تونل هستند.
سید کمال الدین میرجعفریان افزود: تلاش می شود تا قبل از اربعین سال جاری مراحل نصب تهویه و روشنایی کامل تونل تکمیل و زیر بار ترافیک رود.
تردد در تونل قلاجه(اربعین) علاوه بر نزدیکی در راه ارتباطی استان های ایلام و کرمانشاه به هم‌‌ به ویژه شهرستان‌های ایوان از توابع استان ایلام و شهرستان گیلانغرب از توابع استان کرمانشاه، در سهولت تردد زائران اربعین حسینی در طول سال بویژه ایام اربعین حسینی که اوج تردد زائران است نقش مهم و بسیار حائز اهمیتی دارد.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.