عباس بیرامی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر این ۱۲ سایت ارتباطی توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نیز برای افزایش کیفیت ارتباطات در پایانه‌ مرزی مهران راه اندازی شده است.

وی افزود: همچنین با ایجاد شبکه رومینگ بین اپراتورها در تمام طول مسیر و همچنین تکمیل پوشش تلفن همراه کمربندی شرقی ایلام و مسیر ایلام - کرمانشاه و جاده حمیل توسط همراه اول، پوشش کامل و ۱۰۰ درصدی جاده‌ای انجام گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام از نصب چهار کانکس اضطراری همراه اول در این ایام خبر داد و یادآور شد: این تعداد کانکس در پارکینگ اربعین، پل زائر و پایانه مرزی مهران نصب خواهد شد.

بیرامی اضافه کرد: با راه‌اندازی و ایجاد اینترنت رایگان توسط همراه اول از پل زائر تا پایانه مرزی، ظرفیت پهنای باند در شهر مهران از یک گیگابایت به سه گیگابایت و در پایانه مرزی مهران نیز از یک گیاگابایت به ۲ گیگابایت افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین در این ایام ۶ کانکس تلفن همراه سیار هم توسط ایرانسل در سطح شهر مهران، ۱۰ دستگاه تلفن همگانی توسط شرکت مخابرات استان در پایانه مرزی و ۲ دستگاه خودپرداز سیار پست بانک در مرز مهران  نصب و راه‌اندازی شده است.

بیرامی، همچنین از استقرار گروه پایش سازمان فناوری اطلاعات در مرز مهران برای بررسی کیفیت شبکه در ایام اربعین خبر داد و افزود: با همکاری اپراتور دوم در استان، نرم افزار جامع اربعین با نام مسیر رستگاری طراحی شده است که خدماتی همچون آخرین وضعیت ترافیک جاده ای، محل استقرار موکب‌ها، مناطق پر ازدحام و موارد مورد نیاز مرتبط با زائران را ارائه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

۳۰۳۲/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.