محید سلیمانی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمعیت زیادی از مسافران به مقصد عتبات عالیات در مرز مهران حضور دارند که به تدریج و با آرامش از مرز خارج می شوند.

وی افزود: مهران همواره به عنوان ایمن ترین مرز زمینی برای ورود به کشور عراق از سوی زائران انتخاب می شود و در روزهای اخیر هم لحظه به لحظه به حجم زائران این مرز اضافه می شود.

سلیمانی یادآور شد: با توجه به وضعیت مرزهای چذابه و خسروی و نیز نزدیکی جغرافیایی مهران به عتبات عالیات حجم بسیار زیادی از زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده اند.

وی گفت: با وجود تعداد زیاد زائران خدمات رسانی و خروج آنها از مرز مهران با آرامش و دقت و بدون بروز مشکل خاصی در حال انجام و بخش عمده ای از زیرساخت ها برای پذیرش زائران فراهم است.

وی تاکید کرد: گیت های گذرنامه و تاسیسات فنی و خدماتی پایانه مرزی مهران در حال ارائه خدمات به زائران برای سفر به عتبات عالیات است.

به گزارش ایرنا، اربعین سال گذشته بیش از ۲ و نیم میلیون نفر زائر از مرز مهران تردد کردند.

مرز مهران به واسطه امنیت بالا در ۲ طرف مرز و مجاورت جغرافیای نزدیک با عتبات عالیات همه سال پذیرای حجم بسیار زیاد و بالای ۶۰ درصدی زائران اربعین است.

پیش بینی می شود امسال با توجه به لغو روادید از جانب کشورهای ایران و عراق و نیز عدم ممنوعیت خروج دانشجویان، سربازان و فرهنگیان برای شرکت در آیین اربعین حجم زائران از سه میلیون نفر هم فراتر رود.

۷۱۷۲/۶۰۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.