به گزارش ایرنا، محور۹۶ کیلومتری  ایلام - مرز مهران کانون  مهم و کریدور اصلی خروج و ورود زائران عتبات عالیات در طول سال های گشایش مرز ایران و عراق بوده است تا جایی که به گفته فرمانده انتظامی ایلام تنها در سه سال اخیر ۱۵ میلیون نفر از این محور تردد کرده اند که برای راه کوهستانی و باریکی که ایلام را به شهر ۱۰ هزار نفری مهران وصل می کند معجزه می نمایاند.

البته متناسب با حجم میلیونی تردد زائران در چند سال اخیر  توسعه و تقویت زیرساخت های ارتباطی و رفاهی استان ایلام در دستور کار جدی مسئولان ارشد کشوری و استانی قرار گرفته است.

رئیس پلیس‌راه ایلام یکی از مهم‌ترین نیازهای جدی زیرساختی در این استان را تکمیل پروژه چهار خطه کردن مسیر ایلام - مهران می‌داند و می‌گوید: این مسیر پرترددترین مسیر ارتباطی ایلام است و متأسفانه بیشترین تصادفات استان نیز در این محور صورت می‌گیرد.

رضا همتی زاده بیان می‌کند: ظرفیت این جاده گنجایش این‌ همه تردد در ایام خاص سال مثل اربعین را ندارد، هرچند در سال‌های اخیر بخش‌های زیادی از پروژه چهار خطه شده ولی هنوز به‌طور کامل بهره‌برداری نرسیده و نیاز است برای اربعین امسال حتماً تلاش مسئولان بیشتر شود.

وی ادامه می‌دهد: در ایام اربعین شلوغی و ازدحام این جاده به حدی است که در پاره‌ای از اوقات این جاده یک‌طرفه می‌شود، بنابراین چهار خطه کردن این محور کاملاً ضروری است.

وی یادآور می‌شود: پلیس‌راه استان به‌عنوان یکی از اعضای کمیته زیرساخت اربعین مسئله به اتمام رسیدن این پروژه را برای کاهش تصادفات و ترافیک پیگیری می‌کند

 سرهنگ همتی زاده افزود: حضور گسترده زائران اربعین حسینی در محورهای مواصلاتی استان تاکیدی بر مهیا کردن هرچه سریعتر زیرساخت های ارتباطی و رفاهی است .

وی افزایش ظرفیت پارکینگ های شهر مهران ،رفع مشکلات آنتن دهی تلفن همراه در نقاط کور، سکوبندی و ساماندهی پارکینگ برکت ، تکمیل پل روگذر مسیر جاده ارغوان و عملیات عمرانی و جاده‌سازی را از مهم ترین برنامه‌های بازدید مسئولان راهداری از محورهای منتهی به مرز مهران عنوان کرد.

فرمانده پلیس راه ایلام ابراز امیدواری کرد: با تلاش و همکاری همه دستگاه ها و برنامه‌ریزی مناسب تا قبل از شروع مراسم اربعین در سال جاری، نواقص احتمالی برطرف شده  و شاهد خدمات رسانی هرچه بهتر از هزاران اباعبدالله الحسین(ع) در سطح استان خواهیم بود.

وی تردد سهل و امن زائران را ماموریت و رسالت پلیس استان عنوان و  اضافه کرد: برای سهولت در تردد، نیروهای پلیس راه با استفاده از تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری در جاده ها حضور دارند و با تخلفات حادثه‌ساز برابر قانون برخورد می‌کنند.

تلاش برای چهار بانده شدن محور ایلام - مهران ادامه دارد

استاندار ایلام با بیان اینکه جاده ایلام - مهران به‌عنوان مهم‌ترین پروژه زیرساختی اربعین در استان ایلام بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار می‌کند: اجرایی شدن تعهدات مدیران در به سرانجام رساندن پروژه‌های بسیار مهم است لذا یکی از این وعده‌های مهم پروژه جاده ترانزیتی مهران است که باید تکمیل شود.

قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه تاکنون بالای ۹۰ درصد بزرگراه ایلام به مهران انجام‌ شده اظهار می‌کند: امسال پیش‌بینی‌شده در ایام اربعین تردد زوار در مرز مهران با توجه به حذف ویزا چند برابر شود، قطعاً آماده شدن این جاده جزو اولویت‌های اصلی استان است.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر تعطیلی پروژه به دلیل بدهی دولت به پیمانکار نیز توضیح می‌دهد: پیمانکار ۷۰ میلیارد تومان از دولت طلبکار است که در این راستا پیگیر پرداخت مطالبات هستیم اما کار تعطیل نیست.

سلیمانی یادآور می‌شود: با توجه به حذف ویزا بین ۴ تا ۵ میلیون تردد در اربعین امسال خواهیم داشت، تمام تلاش مسئولان استان باید به سمت تکمیل شدن این پروژه پیش برود تا شاهد ترافیک و بی‌نظمی در این مسیر نباشیم.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز با بیان اینکه این محور از میدان ارغوان تا پایانه مرزی مهران به طول ۸۲ کیلومتر آن تکمیل‌شده است، گفت: ۲۰ کیلومتر باقی‌مانده آن تا اربعین ۹۸ به طول ۱۱ کیلومتر تکمیل خواهد شد و مابقی آن در دست اقدام است.

علی اصغر کاظمی در پاسخ به سؤال درباره زمان بهره‌برداری بزرگراه کربلا اظهار می‌کند: بزرگراه ایلام به مهران به‌عنوان پروژه ملی و در ادامه بزرگراه کربلا بوده که در دستور کار بوده و عزم ملی برای اتمام بزرگراه «ایلام ــ مهران » جدی است.

مهران اصلی ترین کانون تردد زائران ایران وعراق  از هم اکنون شاهد  ازدحام زائران اربعین حسینی بسوی کربلای معلی است.

۶۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.